Behöver hjälp med val av ny kamera!

N

Nova9459

Hej!

Jag planerar att snart köpa en systemkamera. Så jag skulle vilja ha lite tips på olika systemkameror som ni vet är bra. Det jag söker är en kamera som kan ge fina bilder på rörliga djur, alltså en med bra stabilisering. Vill kunna fota mycket hästar på tävlingar, hagen m.m och en som inte är allt för dyr, betalar max 5000kr. Märke spelar ingen roll.

Har ni nått ni vill rekommendera?

Tacksam för alla svar:)

/Lina
 
Sv: Behöver hjälp med val av ny kamera!

Hejsan!

Kolla Canons kameror. Har själv en Canon 450D och är supernöjd! Den har även en inställning för när man vill ta sportbilder! :D Den har också 9 fokuseringspunkter vilket gör att bilderna blir skarpa och bra (enligt mitt tycke i alla fall ;) ). Köpte den för drygt 2 år sedan, så en av Canons motsvarande kameror torde ligga på ca 5000:- tycker jag! :angel:

Sen är det klart att man måste exprimentera lite i början när man skaffat en ny kamera, för att få in känslan! :idea:

Lycka till med ditt kameraköp!

PS. Kolla runt på nätet och jämför också!! Du kan ju kolla de olika kameramärkena och´hitta den som passar dig!!
 
Sv: Behöver hjälp med val av ny kamera!

Jag tycker nikon d3000 är en helt okej kamera för sitt pris! :D
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 623
Senast: LiviaFilippa
·
IT & mobiler Har funderat ett tag på att köpa en riktig kamera men det har inte blivit av pga många anledningar, bl.a. då vissa anger att...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Lii
·
IT & mobiler Jag är väldigt sugen på att byta ut min iPhone SE mot ny telefon med en bra kamera, men jag vill inte lägga ner allt för mycket pengar...
2
Svar
24
· Visningar
2 353
Fritid Nu har jag bestämt mig för att när jag sålt av en hel del saker som jag inte använder så ska jag investera i en bra kamera! Jag har just...
Svar
11
· Visningar
1 187
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp