Behöver hjälp med mått på ridbyxor från USA och UK

J

Jacky

Hejsan,

Jag kollar lite på ebay om det finns fina ridbyxor som inte finns här i Sverige. Men nu har jag svårt att tolka dessa storlekar de uppger :confused: Någon som vet hur man översätter USA's 30", 32", 34" och 36"? Hur är det med de UK storlekar? Där står det t.ex: 30"~size 16. Sedan finns det 30"R och 26"L på de amerikanska storlekar ibland..... :confused: Fattar ingenting längre. Det ända jag vet är att jag har en mountain horse ridbyxa (Isolde) strl 46 :o och där står det UK 34 i. och är UK 34 samma storlek som 34 USA?? Är då alla 34 storlekar lika stora eller finns det stora skilnader mellan de olika märken? AHHHH blir helt tokig :eek:

Som ni hör; jag behöver HJÄLP :angel:

Någon som kan detta eller har en översättningstabell (sida??)

Tack :bow: Jacky

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Behöver hjälp med mått på ridbyxor från USA och UK

Jacky skrev:
Någon som vet hur man översätter USA's 30", 32", 34" och 36"?
" betyder inches=tum. Alltsa sa koper du ridbyxorna precis som du koper jeans. Men det ar bara bredden som raknas, inte hur lang du ar.

Sedan finns det 30"R och 26"L på de amerikanska storlekar ibland.....
30"R ar en byxa som ar 30 tum bred och har en regular langt ben.
26"L ar en byxa som ar 26 tum bred och har ett extra langt ben.
Du borde veta om du har normala eller extra langa ben.

Det ar svart att kopa klader nar man inte kan testa dem, eller nar man ar osaker pa storlekarna.

Jag ar 167 lang, vager ca 58 kg. I Sverige har jag storlek 38 pa ridbyxor, har pa Irland (UK storlekar) har jag 26.
Nar det galler vanliga byxor ar jag storlek 10 eller 12 beroende pa vad det ar for slags byxor.
Det kanske ger dej lite mer kott pa benen.

Sv: Behöver hjälp med mått på ridbyxor från USA och UK

Tack så hemskt mycket! Jo din förklaring har hjälpt :)

Ska kolla om jag vågar köpa en byxa via nätet utan att prova ;)

Tack igen.
Jacky

Liknande trådar

Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
1 979
Utrustning Jag är himla liten, och som jeansstorlek har jag 24-25/32 Alltså motsvarar jag typ stl 34... Nu är det så att jag ska köpa nya...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: skyfall
·
Western Hej! :confused: Jag skall börja tävla reining och även horsemanship och undrar över tävlingskläder. All info e toppen! Jag vill hitta...
Svar
2
· Visningar
996
L
Utrustning Skulle handla ridbyxor idag, stack iväg till granngården butiken i uppsala. Hittade först 2 par mountinhorse byxor som såg helt okej ut...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka