saltopeppar
Trådstartare
Hej alla!
Hittade ingen samlingstråd som de har inne på dressyr, så gör en egen tråd.
letar hoppsadel till detta skrälle:
Min uppfattning är att hon är kort och det blir svårt att få plats med en sadel på henne.
Hon går idag med en Butet singelkåpa som hon börjat bocka som en galning och piska med svansen i. Inte "hej och hå vad glad jag är", utan mer "ta bort den där jävla grejen"
(hästen är genomgången av klinik UA)
Får även känsla av att den glider bakåt.
Har även provat Vega på henne och den gillade hon heller inte.
Hon lyfter ryggen rejält i arbete, men ar ju en ganska hög och lång manke.
Hon går även med en Childeric DAC några gånger i vekan vid dressyrarbete som verkar funka helt ok. Det är en 17,5 " (childeric mått) och är för lång för henne samt lite för vid så använder ett får under, men i dressyrarbetet funkar det helt ok
Någon som har några tips?
Hittade ingen samlingstråd som de har inne på dressyr, så gör en egen tråd.
letar hoppsadel till detta skrälle:
Min uppfattning är att hon är kort och det blir svårt att få plats med en sadel på henne.
Hon går idag med en Butet singelkåpa som hon börjat bocka som en galning och piska med svansen i. Inte "hej och hå vad glad jag är", utan mer "ta bort den där jävla grejen"
(hästen är genomgången av klinik UA)
Får även känsla av att den glider bakåt.
Har även provat Vega på henne och den gillade hon heller inte.
Hon lyfter ryggen rejält i arbete, men ar ju en ganska hög och lång manke.
Hon går även med en Childeric DAC några gånger i vekan vid dressyrarbete som verkar funka helt ok. Det är en 17,5 " (childeric mått) och är för lång för henne samt lite för vid så använder ett får under, men i dressyrarbetet funkar det helt ok
Någon som har några tips?