Behöver hjälp! Blod o kletigt vid skapet!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Treasure86
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 688
T

Treasure86

Min tinkervalack har vart blodig och irriterad vid skapet. jag frågade förra ägaren om detta och hon sa att han brukar bli det sommartid för att han är känsligt mot insekterna.(vilket säkert stämmer)

jag tog ut veterinären för att ta reda på vad det var. han drogade hästen och tog ut snoppen och rengjorde och han sa att han hade såriga slemmhinnor och att det inte såg alls bra ut, man vet inte exakt vad det beror på och hur man ska behandla.

han gav mig pencillinsalva att kleta på i fem dar och sedan skulle jag kleta på filmjölk på grund av bakteriefloran. jag tyckte det var bra ett tag, men nu tycker jag det är ännu värre än förut, och om det är så att han är känslig för kryp så undrar jag hur känslig för det har ju inte vart mycket kryp i sommar.:confused:

väldigt tacksam för svar!!

Sv: Behöver hjälp! Blod o kletigt vid skapet!

Det låter inte alls bra ! Har du kontaktat den behandlande veterinären igen och frågat ?
Om h*n inte kan ge dig ett bra svar , så ring en klinik och hör
Vänta inte utan ring i morgon, Att ha en häst med inflammation i skapet är INTE bra !

Tesora

hejsan!
han visste inte vad man mer kan göra. man får prova sig fram typ och det har inte jag ekonomi till. jag ska ringa några häst kliniker idag, det hade jag redan planerat att göra idag. går ju inte ringa överhelgen om det inte är akut fel på hästen.

jag tänkte bara om det var nån som har erfarenhet att ett sånt här problem.

tack ändå!

hm inte bra du!!!

kissar han normalt och så elr är han öm runt skapet osv.

han kissar normalt och är inte öm nånstans där jag har kännt.

Skulle kanske behöva komma till klinik där man kan spola rent ordentligt o riktigt noga kolla upp vad detta beror på.

Liknande trådar

Hästvård Hoppas verkligen att någon kan komma med några funderingar. Jag har haft problem med skapet på min valack. Det har luktat peckola och...
Svar
12
· Visningar
4 108
Senast: Tassetass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka