Behöver hjälp angående meeting

Klubbisen

Trådstartare
Hej!

Nu är det så att jag och min ponny precis har börjat hopptävla, och nu skulle jag gärna vilja vara med på något meeting, så här kommer några frågor.
1. Hur anmäler man sig? På tdb? Och hur vet man vad som är meeting, vanliga tävlingar på tdb osv?
2. När man kommer dit, tar man bara en Box och betalar för den eller asså hur gör man?
3. Vad är kostnaderna och ungefär hur mycket får man betala?
4. Vet ni något bra meeting för ponnys (hoppning.) detta året? :)

Skulle verkligen behöva hjälp, så det vore hur snällt som helst ifall ni skulle kunna svara på några av mina frågor:)

Mvh Klubbisen

Ett meeting är ju en helt vanlig tävling bara att den går över flera dagar. Anmälan som vanlig i TDB, där ser du ju också om det är tävling t.ex. både lördag och söndag. Oftast bokar man box i samband med anmälan. Då är boxarna normalt sett uppmärkta med namn när du kommer fram.

Kostnad för klasserna brukar inte skilja sig så mycket från andra tävlingar. Det är ju valfritt att rida en eller flera dagar. Vad uppstallningen kostar varierar väldigt. Allt från 200 kr per natt till över tusenlappen för en helg.

Sen finns det andra varianter också men på lokala/regionala och de flesta nationella är det i stil med ovanstående.

Hej!

Nu är det så att jag och min ponny precis har börjat hopptävla, och nu skulle jag gärna vilja vara med på något meeting, så här kommer några frågor.
1. Hur anmäler man sig? På tdb? Och hur vet man vad som är meeting, vanliga tävlingar på tdb osv? Du anmäler dig på TDB. Ett meeting är tävlingar som pågår fler än 1 dag. Dvs tävlingar där man kan sova över med häst. Helt vanliga tävlingar, fast med möjlighet att sova över.
2. När man kommer dit, tar man bara en Box och betalar för den eller asså hur gör man? Du anmäler på TDB elle rkontaktar klubben och bokar box, i vissa fall finns det lediga. Men oftast måste man boka om man vill vara säker på att man har en box. Du betalar till TDB eller klubben, beroende vilken tävling. Boxarna som är förbokade för meeting är oftast namnade.
3. Vad är kostnaderna och ungefär hur mycket får man betala? Olika priser, men i den nationella som vi hade på klubben i helgen var dessa kostnade för boende:
  1. Uppstallning och el
    Uppstallning i permanenta boxar (100st) samt i mobila tältboxar till en kostnad av 1300:-.Totalt max 250 boxar kan tillhandahållas. Boxarna är decinficerade och grundspånade. Önskas ytterligare spån finns det att köpa på plats eller finns möjlighet att beställa och betala via TDB i förskott. Kommer du med Hingst och vill ha uppstallning vill vi att Du ÄVEN bockar i lista nummer 24.detta för att underlätta vid boxfördelningen.

OBS!! Uppstallning och EL-avgifter skall vara inbetalda till TDB-kontot senast 24/2 för att vara garanterad plats. Bokad box som ej avbeställts innan 24/2 18.00 faktureras. Boxarna skall mockas väl .Ej rengjord box faktureras 300:-.

Ingen ankomst efter kl. 22:00 då stallarna släcks. Uppstallningsansvarig:Peter Andersson, 076 5370307, Birger "Bidde" Larsson 070 691 05 56, El-avgift (8Amp) 450:- / meeting. (48 platser) Bokas vid anmälan och betalas via TDB. Enbart de som bokat och betalt el-plats kan erbjudas plats på uppstallningsområdet. Övriga hänvisas till dagparkeringsområdet. Vid bristfällig elutrustning förbehåller sig LjRK rätten att koppla från anslutningen. Utkopplad Inkvartering finns
4. Vet ni något bra meeting för ponnys (hoppning.) detta året? :) Kolla TDB, Equipe, oftast är det högre klasser på meeting tävlingarna.

Skulle verkligen behöva hjälp, så det vore hur snällt som helst ifall ni skulle kunna svara på några av mina frågor:)

Mvh Klubbisen

Se de röda

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 096
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 918
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Whirlie
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 893
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA