N
Naike
Hej. Jag har ett shettis sto på 6 år som har under den senaste tiden tappat vikt. Jag har gjort, kolla masken och avmaskat henne. Vart till veterinären och raspat tänderna då hon hade munsår med skarptbett. Hon är dräktig och vi har vänjt av hennes föl från i sommras. Hon har ingen feber och är pigg o glad.
Nu kommer min fråga. Har någon nå bra tips att få upp henne i vikt igen. Hon vill inte riktigt äta hö men kraftfoder som kornkross,betfor och lucern kastar hon i sig. hon får även a-fil då hennes tarmflora var rubbad. Hon tuggar gärna morötter och äpplen. Men varför ratar hon hö? Jag vet inte riktigt vad jag ska göra och vänder mig för en andra åsikt.
Tacksam för all hjälp.
Nu kommer min fråga. Har någon nå bra tips att få upp henne i vikt igen. Hon vill inte riktigt äta hö men kraftfoder som kornkross,betfor och lucern kastar hon i sig. hon får även a-fil då hennes tarmflora var rubbad. Hon tuggar gärna morötter och äpplen. Men varför ratar hon hö? Jag vet inte riktigt vad jag ska göra och vänder mig för en andra åsikt.
Tacksam för all hjälp.