Behöver det sys?????

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare skorpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 714
S

skorpan

En av stallkatterna har skadat sig under örat ner mot nacken. Är en reva som är ca 1,5cm bred och lika lång ca. Men det är bara den ytersta biten på skinet som har snittats för det blöder inte och katten verkar inte bry sig hon är lika galen som vanligt :smirk:
Så jag undrar om vi måste sy det eller att det kommer att läka av sig själv. Hade det kommit blod hade vi åkt direkt men det gör det ju inte. Svårt att förklara men hoppas att ni förstår vad jag menar.

Sv: Behöver det sys?????

Tror inte vet syr, dels om det inte är djupt och sen verkar det juh ganska gammalt om det inte blöder.. dom syr sällan sår som är äldre än 4 timmar..

Om jag förklarar så här då. :idea: Om du skalar bort en bit apelsinskal så ser man apelsinen under men alla vita hinner är kvar och det kommer ingen saft från apelsinen eftersom den inte är skadat i köttet. behöver jag då sy ihop kanterna på apelsinen.
Är ganska så dålig på att förklara saker :D
Men köttet på katten är inte skadat bara huden som pälsen sitter fast i.

Nej, jag tror inte det behöver sys och även om det kanske skulle sys så syr inte veterinärerna så gamla sår om det inte är ganska "allvarligt"..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hur får vi fler starter på klubbtävlingar?
  • Atletix
  • Födda -21
Tillbaka