Behov av vitaminer?

S

Shadowfaxe

Jag undrar vad hästens behov av följande vitaminer är: A, D3, E ,samt vad som är maxgiva innan det blir skadligt. Någon som vet eller kan hänvisa till någon text där man kan hitta sådan info? Jag undrar även över koppar. Jag har ett vitaminberikat kraftfoder och funderar över vilka mineraler jag kan ge (behöver ge mer Ca och P)... utan att det blir för mycket vitaminer (de flesta mineralfoder verkar innehålla lite olika vit. också)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Behov av vitaminer?

Behov / 100 kg

A 4000 IE

D 500 IE

E 75 mg

Selen 0,2 mg

Cu 0,1 mg

Maxtolerans / 100 kg

A 48000 IE

D 6600 IE

E 3000 mg

Selen 6 mg

mvh Jessica
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 670
Senast: Krålus
·
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Karoliten
·
Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
2 300
Senast: Ise
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 224
Senast: Lisalei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Ramla av varje uteritt?!

Omröstningar

Tillbaka
Upp