Behov av råd gällande hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Bellini
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 757

Bellini

Trådstartare
Har skrivit i hingstvalstråden men inte fått något svar så jag försöker genom att starta en egen, hoppas det är ok!

-

Nu är det så att jag egentligen inte skulle betäcka iår igen (pga ekonomi), men nu ser det betydligt ljusare ut . Hon är idag dräktig med Qalle. Funderar nu på hingst och vet inte riktigt vad jag ska välja. Har ingen exteriörbild på denna dator tyvärr... Slänger in den jag har. Det som är viktigt är att jag vill korta upp henne lite, och gärna lätta upp lite. Hon har 3 bra gångarter och hoppar med bra teknik och vilja.
Vill inte ha fryst eller utländsk hingst.
Har blivit förälskad i Careful, han står högst upp på listan, vad tror ni om honom?, Vet inte vad han lämnar riktigt... Tror ni han är för långlinjerad?
Ev andra förslag?

Hon är efter Uttini-Bordeaux. Tävlad upp tom 120. Köpte henne på ridskola pga att hennes helbror gått 150 hoppning och den andra helbrodern St Georg, så vi ville avla på henne. Hon har mest gått i en hage hela livet pga ägarens ointresse för ridnig öht...
Men är den jättetrevlig ridhäst och hoppar kanon, var aldrig tävlad innan men jag har tävlat henne en del lokalt och hon har varit placerad varje tävling. Tränad 140 banor med lätthet.
Målet med avkomman är att få fram en trevlig individ med stor hoppkapacitet.
20ji8ux.jpg

Sv: Behov av råd gällande hingstval

Han funkar säkert jättebra, en hingst som nog kan användas till de flesta ston.

så här ser ASVHs användningsråd för Careful ut:

En Contender son med förädlande angloarab blod på mödernet. Hoppar runda språng med god
teknik och god kapacitet.
Bör kunna användas till de flesta typer av korrekta ston för en ändamålsenlig produktion av
hopphästar.

Sv: Behov av råd gällande hingstval

Har någon sett några avkommor till honom? Är orolig för att avkomman ska bli "för lång", man kan ju aldrig veta vad som kommer ut men man vill ju göra ett val som ökar chansen till en lite kortare avkomma. Så vad tror ni bukare?

Liknande trådar

Avel Jag hade egentligen bestämt att inte betäcka den här säsongen heller. Nu har jag kommit på andra tankar, bara jag kan hitta en passande...
2
Svar
30
· Visningar
2 767
Senast: Anna_K
·
Z
Avel Hej alla! Efter att mitt sto verkar vara halt igen börjar jag fundera på att betäcka henne och vill gärna ha hjälp med hingstval...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Zog
·
Ridning Ska ta min historia lite kort. Ända sedan jag var liten så drömde jag om att rida svår hoppning. När jag skulle börja gymnasiet...
2
Svar
21
· Visningar
2 354
Senast: muppia
·
Avel Och så ännu en hingstvalstråd, men kunde inte låta bli eftersom jag sitter halvt rastlös. Vet också att det är en hel del som tycker det...
2
Svar
21
· Visningar
2 258
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka