Behålla pungkulor på kasterad hankatt?

T

Trixa

Hej Alla,

Jag har en liten kattkille på 9 mån som heter Evlis, och snart är det dags att kastrera honom. Jag har en liten fråga (kanske dum, men ändå):o kan man kastrera en hankatt och ändå låta honom ha kvar pungkulorna ?

Tack för svaren

Sv: Behålla pungkulor på kasterad hankatt?

Nej det gör man inte. Och även om det rent teoretikt är möjligt så tappar du ju lite grann av vitsen med kastrering. När det gäller hankatter så är man ju inte bara ute efter att göra katten steril utan man vill ju även få bort hankattsbeteendet. Alla hormonerna är ju kvar även om du kapar sädesledaren.

Sv: Behålla pungkulor på kasterad hankatt?

Tack för svart Jeps, då få det väl bli så då.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka