Befruktning...

12345

Trådstartare
Iom att jag försöker bli gravid så har jag börjat läsa allt möjligt på nätet, och funderar såklart en massa...

Man ska ha sex före, under och någon dag efter ägglossning. Men sedan läste jag att det speciella ägglossningssekretet behövs för att spermierna ska ta sig in? Är det ingen vits att ha sex före då? Sedan läste jag även om livmodertappen och dess placering, att den öppnar sig vid ägglossning för att släppa in spermier, kommer de inte in vid någon annan tidpunkt, vars tar "allt" vägen då?

Hahah ursäkta konstiga funderingar, men jag är väldigt nyfiken och vill veta ALLT ;)

Sv: Befruktning...

Iom att jag försöker bli gravid så har jag börjat läsa allt möjligt på nätet, och funderar såklart en massa...

Man ska ha sex före, under och någon dag efter ägglossning. Men sedan läste jag att det speciella ägglossningssekretet behövs för att spermierna ska ta sig in? Är det ingen vits att ha sex före då? Sedan läste jag även om livmodertappen och dess placering, att den öppnar sig vid ägglossning för att släppa in spermier, kommer de inte in vid någon annan tidpunkt, vars tar "allt" vägen då?

Hahah ursäkta konstiga funderingar, men jag är väldigt nyfiken och vill veta ALLT ;)

Enklast är att köra på regelbundet och inte hänga upp sig så mycket på rätt dagar. Spermierna lever flera dagar i livmodern, så kör igång någon vecka efter mensen och njut av det! Sedan blir det kanske inte bra sex på ett tag... ;)

Sv: Befruktning...

Jaa det är väl så ;)

Men nu funderar jag ju ändå, tar sig spermierna in till livmodern även om man inte har ägglossning/öppen livmodertapp?

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 546
Senast: skuggi
·
Relationer Min bror är ett par år äldre än mig, närmare 40. Kortfattat så har vi alla en dålig relation med vår far och min bror var retad/mobbad...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 789
Senast: Pyrite
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 227
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
5 038
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar