bedömning inför EDA

Mikan

Trådstartare
Ska på bedömningsamtal på torsdag inför en ev EDA under förlossningen.

Kort sammanfattning varför:
Fick under förra förlossningen ingen pga av en trafikolycka under graviditeten. Är nu väldigt orolig då förlossningen blev jobbig och vill inte att det ska bli likandant igen. Träffade en Aurorabarnmorska som ordnade mötet med läkaren.

Någon annan som träffat narkosläkare för bedömning innan förlossningen? Vad frågar de och vad gör de. Vad kan vara hinder för en EDA ( min rygg är nu röntgad, ua som vi hästmänniskor säger ;))
Har dock fortfarande smärtor i ländryggen efter olyckan.

Sv: bedömning inför EDA

Jag har :)

Jag ser dock som ej läkare inga problem med att ge EDA om ryggen är ua. Jag får inte ta någon form av bedövning i ryggen pga av brott på ryggraden.

Vi gick igenom narkos, och ryggbedövning under samtalet. Dom frågade lite om min hälsa osv.

jag ser inte heller några problem med att ge mig EDA ;)
Min barnmorska menar också på att det inte borde vara något problem då MRT var ok, men det är ju alltid upp till läkaren!

Jag var också på ett sånt samtal innan förlossningen då jag två år tidigare haft brott på transversalutskotten i det området där EDAn sätts och det var inga problem för mig. Läkaren kollade igenom mina journaler och antagligen även plåtar, ställde lite frågor och jag har för mig att han kände på mig också.

Säkert en jättekorkad fråga (men frågar man inte får man inget svar). Men varför får man inte ta bedövning om man har varit med om någon skada? Är det för att man måste känna av ryggen och de rörelser man tar eller? :confused

Ursäktar att jag kapade tråden ts, blev bara nyfiken :-)

I mitt fall var det så att jag inte blivit röntgad med magnetröntgen pga jag var gravid. Då de inte visste ifall några nerver eller liknande var skadat så vågade inte narkosläkaren vara i ryggraden och greja, hon var rädd att göra en ev skada värre.

Var på bedömningsamtal förra veckan och narkosläkaren gav mig klartecken till EDA om jag vill ha det :laugh:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Barn Förlossningsberättelse Tisdag 27 december på kvällen gick slemproppen och vad jag misstänker är sipper av fostervatten. Onsdagen...
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: Sanette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka