Bedömning A:inverkan

@Speedway Du kanske kan svara på vad skillnaden mellan clear round och bedömning A är också? :) Eller nån annan också givetvis!

Clear round betyder att alla som är felfria får rosett. I bedömning A blir man likaplacerad vid lika antal fel (tiden spelar ingen roll). Oftast betyder det rosett om man är felfri, men om ingen är felfri utan de bästa har fyra fel är det samtliga med fyra fel som får rosett.

Clear round betyder att alla som är felfria får rosett. I bedömning A blir man likaplacerad vid lika antal fel (tiden spelar ingen roll). Oftast betyder det rosett om man är felfri, men om ingen är felfri utan de bästa har fyra fel är det samtliga med fyra fel som får rosett.

Okej, tack!

men om ingen är felfri utan de bästa har fyra fel är det samtliga med fyra fel som får rosett.
Det är väl dessutom så att det alltid ska vara rätt antal placerade, dvs om det är en felfri, tre med fyra fel, och fyra med åtta fel, så är den felfria förstaplacerad, och de tre fyrafelarna är andraplacerade, lika, eftersom det inte går att skilja dem åt.

Det är väl dessutom så att det alltid ska vara rätt antal placerade, dvs om det är en felfri, tre med fyra fel, och fyra med åtta fel, så är den felfria förstaplacerad, och de tre fyrafelarna är andraplacerade, lika, eftersom det inte går att skilja dem åt.

Absolut, bra förtydligande :)

Man får oxå göra omstart på samma höjd i en clearround (om du inte är felfri) vilket man inte får göra i en bedömning A.

På tävling nu alltså.. inte vanlig pay and jump där får man ju hoppa samma höjd oavsett.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
337
Senast: Cactus
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
11 927
Senast: __sofia__
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Fiorano
·
Dressyr Nästa helg ska jag tävla RM/DM för lektionsryttare i dressyr. Det ska bli jättekul såklart! I propositionen står det att det är...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama