Bed and box???

LucyShow

Trådstartare
Fick ett mdl på FB från någon som undrade över om man visste ställe där man kunde bo o stalla upp tillfälligt några veckor för en Skåne sejour med 4 FT-hästar till sommaren.

Och ja, det gör jag ju...bor bra till i Skåne nära ett antal FT-banor dit man kan komma och träna, ridavstånd Tågarp/10 min Dagstorp, längst till Gärds (1 h).men började fundera på hur man gör i ett sånt här läge. Finns "grupper" på FB eller frågar man bland folk man känner eller vad.

Helt enkelt - hur gör ni för att leta upp boende & box om ni vill någonstans tex Skåne för att träna/tävla ett tag utan att köra fram och tillbaks?

Sv: Bed and box???

Det finns en fb-grupp som heter boxplats brevid tävling :)

Tackar! Gick snabbt in och tittade men de förslag som kom upp var regelrätta företag med Bed & Box där det skulle sluta på ca 6000/mån/häst + boende och det blir ju rätt saftigt..men man kanske inte ger sig ut på så långa äventyr att 300/natt/häst och liknande för boende/person är ett problem?

Tackar! Gick snabbt in och tittade men de förslag som kom upp var regelrätta företag med Bed & Box där det skulle sluta på ca 6000/mån/häst + boende och det blir ju rätt saftigt..men man kanske inte ger sig ut på så långa äventyr att 300/natt/häst och liknande för boende/person är ett problem?

billigare än å bo hemma i sthlm med häst hehe...

billigare än å bo hemma i sthlm med häst hehe...

Jag kanske var otydlig, 6000/mån var för en häst, bara box, inget foder el strö.. tillkommer ca 9000/pers för "bed" i B&B....vet att det är normala Sthlmsmått för box men det är ju knappast så att man blir av med sin hyra i Sthlm när man åker på tur.. så detta kommer ju ovanpå.

KL på mig själv..oooooh vad jag är glad att ha häst i Skåneland..där kommer man undan med en fjärdedel i "kallhyra"!! :D

fb gruppen är väldigt bra, sen finns det en tråd här från förra åretsom man nog kan kolla igenom och fråga.

Jag kanske var otydlig, 6000/mån var för en häst, bara box, inget foder el strö.. tillkommer ca 9000/pers för "bed" i B&B....vet att det är normala Sthlmsmått för box men det är ju knappast så att man blir av med sin hyra i Sthlm när man åker på tur.. så detta kommer ju ovanpå.

KL på mig själv..oooooh vad jag är glad att ha häst i Skåneland..där kommer man undan med en fjärdedel i "kallhyra"!! :D

ah jag trodde det var stallplatsen OCH ryttaren på B&B... jag som redan packat in hästen å mig själv å sitter i bilen på väg ner :p:D:arghh:

Jag såg en lapp om det igår på en klinik nära dagstorps rf, som hade plats för 4 hästar. Stod dock inte vad det kostade men det är ju ett super b koncept! :)

Brukar väl vara rätt billig tävlingsuppstallning där har jag för mig. Visserligen rätt små boxar men har sovit över där en natt iaf med min stora, så det går ju;)
Länge sen jag åkte dit nu så har tyvärr inga bättre tips:o

Har nu fixat allt hos en hyfsat närboende kompis men tack för input iaf! Är ju himla bra om vi kan hjälpa varandra när vi far runt, hade ju PF boende hos mig i helgen med fina lilla Gobi!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska förmodligen inom några år ta över mina föräldrars ena gård, och funderar för fullt på vilken verksamhet man skulle kunna ha...
Svar
11
· Visningar
2 144
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama