Sv: Beco butterfly II vs AngelPack LX
Jag kan väl uppdatera om hur det går i min seljakt om någon annan också letar runt för tillfället. Länkar även till tråden om BB comfort och Manduca.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1045106
Igår provade jag fler selar. Det löjliga är att jag bara blir petigare och petigare för varje jag hänger på mig.
Började med Angelpack LX. Den kändes helt ok för mig. Höftbältet var bra format och mjukt. Hyfsat enkel att få på sig men o så djup. Mitt annars ganska glada barn (som nu mer älskar sin sjal) började gallskrika. Och det var inte så konstigt för hon såg inte ett smack. Efter det provade vi Eco men bär man på mage så kan man inte dra åt axelremmarna framåt (förstår ni) vilket gör livet ganska bökigt. Dessutom så var nackremmen lös vilket är högst irriterande. Man ska alltså dra runt den runt axelremmarna när man har den på sig inte bara knäppa ihop den. Dottern var inte helt glad men mycket bättre.
Efter detta blev jag dock lite uppgiven. Eftersom de var dessa jag trodde skulle funka.
Kastade upp en Ergo men axelpartiet funkade inte helt. Kommer inte riktigt ihåg varför, för nu började dottern anse att allt vad bärselar hette var av ondo. Hon grät så fort jag försökte sätta knäppte in henne i en. Annars så var hon glad och log mot allt och alla.
Patapumen gillade hon, a n t eftersom hon såg bra. Vadderingen var dock alltför för hård mot mina höftutskott (SIAS Spina iliaca anterior superior). Jag upplevde lite samma problem med Manducan.
Det fanns inte heller ”säkerhetsspännen” (som på Becon och Manducan) på någon av de selarna jag provade.
Efter fruktansvärt mycket velande fram och tillbaka gick jag i alla fall därifrån med en Angelpack Eco, fast med ett nackspänne från en LX.
Min favorit är Becon. Ffa för att man har många inställningsfunktioner som är lätta att spänna när du har selen på dig. Det finns även dubbellås på de väsentliga spännena. Men då maken inte gillade påsfunktionen så får jag se vad han säger om denna istället.