gulakatten
Trådstartare
Hur i hela friden ska man tänka gällande saker till bebisen? Vi vill inte överköpa oss på saker men vissa saker känns ju nödvändiga. Så ni som ska ha barn eller har fått barn rätt nyligen, hur har ni tänkt gällande:
- Baby nest/spjälsäng/bedside crib? Vi vill inte ha bebisen lös i sängen men spjälsäng känns helt onödigt och som att den inte kommer användas. Baby nest fattar jag inte hur vi ska få plats med i sängen om vi ska sova där alla tre och då återstår ju bedside crib. Men det verkar lite ute nu? Är det inte bra?
- Babysitter. Nödvändigt, onödigt? Vi kikade på Babyworld igår och såg att de flesta låg på runt 2000 kronor :O. Ska man avvakta och se om man ens får en bebis som går att lägga ifrån sig så att säga eller är det en bra grej att ha? Jag tänker när man duschar etc kan det ju vara bra att ha barnet i en babysitter på golvet exempelvis.
- Barnstol där man kan sätta babysittern så barnet kan vara med vid matbordet. Nödvändigt, onödigt? Var annars ska hon vara när vi äter?
- Bärsele vill vi absolut ha. Men hur vet man vilket märke man ska köpa?
- Andningslarm, ja eller nej? (min man är superhönspappig och vill typ gps-tracka bebisen ifall den skulle bli kidnappad ). Hur vet man i såna fall vilka som är bra och dåliga?