bebis med förstorade njurar??

_Skifting_

Trådstartare
jag var på första UL igår och fick då reda på att min bebis dels är liiite liten för sin ålder och att han har förstorade njurar!! :o
Det blir ulltraljud i vecka 28 inne på Sjukhuset i Kristianstad istället för på BMM.. Lite rädd är man ju.. Finns det någon till som fått detta besked och vad hände sen?? Men resten såg hur normalt ut som helst, hjärtat tickade på bra och han såg kanonfin ut..

Japp!! En pojke ska det bli, fick reda på det oxå. Lite kul för jag är den förste på 13 generationer på mammas sida som får en pojke.. alla andra har fått flickor.. :rofl:

lägger med Bilden på Lille Ville oxå..

17799567.jpg


de två översta är i profil och den understa är liksom snett frammifrån och han har handen i ansiktet..(huvudet är åt vänster på alla bilderna)
 
Sv: bebis med förstorade njurar??

Först och främst grattis och välkommen hit! :)
Vad roligt med ännu en bukefalist som ska föla. :banana:

Trist dock med dom förstorade njurarna, har ingen erfarenhet alls av nåt sånt. Är det allvarligt?
 
Sv: bebis med förstorade njurar??

Hej!

Först och främst vill jag gratulera dig tilll din graviditet och din blivade son!

Tråkigt att de hittade något på ul men vad jag har hört så är detta det vanligaste "felet" de hittar på ul. Och enligt min barnmorska så är det inget man ska vara orolig för då det nästintill alltid växer bort innan eller efter förlossningen!

Kan berätta att jag själv sitter här med en liten bebis i magen som troligtvis har "samma sak" som din. Min har ett förstorat njurbäcken enl första ul i v 18 och hade även kvar det när vi var på CSK i vecka 28. Ska dit nästa vecka (v 33) och hoppas då att det ska vara bra men det är ju bara en önskan...

Men som sagt enligt barnmorskan ska du inte oroa dig (vet man gör det ändå då jag är i samma sits :crazy:..). Och det ska som sagt inte vara något allvarligt fel i alla fall - om det inte växer bort under graviditeten så kommer troligtvis din lille kille att sättas på antibiotika när han föds för att han inte ska få urinvägsinfektion (är tydligen vanligt att de får annars).

Om du känner för att prata om det så skicka ett PM. Vi bor ju inte heller så långt ifrån varandra då jag har varit på ul på samma ställen som dig (första i Hässleholm och sen har jag varit/ska till CSK).

Som en liten parantes.. Jag trodde inte de berättade könet på ul här.. Ville fråga men då den blivande pappan satt brevid och absolut inte vill veta så kunde jag ju inte.. Tröstade mig sedan med att de säkerligen inte berättade det här..

Hoppas det slutar bra för dig och bebisen! Och att allt växt bort till nästa ul!!! Lycka till!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: bebis med förstorade njurar??

Först och främst grattis och välkommen hit! :)
Vad roligt med ännu en bukefalist som ska föla. :banana:

Trist dock med dom förstorade njurarna, har ingen erfarenhet alls av nåt sånt. Är det allvarligt?

haha.. jaa.. ibland kan det kännas närmare som en elefant man ska få..:angel:

läs svaret under, hon hade bra svar. Men jag fick oxå reda på att man i vissa fall kan behöva byta ut njurarna och att babyn troligtvis inte kommer att bli någon elitidrottsman eftersom att hjärtat jobbar mer för att försörja njurarna osv. men inget han mår dåligt av.. dessutom så är det större risk för diabetes oxå, men den risken har man ju endå..
 
Sv: bebis med förstorade njurar??

Ja gud, jag har hunnit drömma att jag födde en hundvalp. :angel: Största bekymret i drömmen var dock inte att jag faktiskt födde en dvärgpinscher, utan hur jag skulle kunna amma valpen med dom där vassa valptänderna. :rofl:

Fast jag har iofs sagt till sambon ibland att det hade känts lättare om man fick en hundvalp. Hundar vet jag i alla fall hur dom fungerar. Jag har ju knappt sett en bebis. :o
 
Sv: bebis med förstorade njurar??

Ja gud, jag har hunnit drömma att jag födde en hundvalp. :angel: Största bekymret i drömmen var dock inte att jag faktiskt födde en dvärgpinscher, utan hur jag skulle kunna amma valpen med dom där vassa valptänderna. :rofl:

Fast jag har iofs sagt till sambon ibland att det hade känts lättare om man fick en hundvalp. Hundar vet jag i alla fall hur dom fungerar. Jag har ju knappt sett en bebis. :o

haha!! det var ju något nytt.. :rofl:
det hade nog gjort ont!! :devil:
Hur långt är du kommen??
 
Sv: bebis med förstorade njurar??

Jag är i v 36 så jag närmar mig dagen för BF med stormsteg. :bump: Har spjälsängen bäddad och klar och BB väskan är i alla fall halvpackad. :angel:
 

Liknande trådar

J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
945
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp