Bear baiting

Sv: Bear baiting

JAG GLÖMDE SKRIVA VARNING!
Filmen visar hur man hetsar hundar på bunden björn.

Fast jag tycker att det är viktigt att titta, inte för att se grymheterna per se, men att läsa kommentarerna som kommer som skyltar o sen slutet som är fantastiskt.
Det är alltså inte djurmisshandelsporr à la PETA, filmen är producerad av WSPA som misstänker att det nu bara finns några få hundra vilda björnar kvar i Pakistan o regeringen arbetar aktivt för att stoppa denna "sport" som är olaglig. WSPA har en sanctuary för omhändertagna björnar, där de får god omvårdnad o leva sina liv i en trygg o relativt naturlig miljö.
Bear bating har varit förbjudet sedan 1998.

Helt sjukt vad vissa "människor" tar sig rätten att göra med djur! Jag blir lika förbannad och illamående varenda gång!

Förstår inte att jag fortfarande blir förvånad. Avskyvärt!

Tuppfäktning, tjurfäktning, hundkamper, det finns mycket att bli upprörd över inom "underhållnings"-våldet där djur är inblandade.

Jag skulle vilja se människorna som gör detta utsättas för samma sak.

Hur kan folk inte förstå eller bry sig om vad de faktiskt gör mot djuren??

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag såg det här inslaget och det låter ju vansinnigt? Exakt brottsrubricering kan man väl diskutera men jag förstår inte hur det skulle...
Svar
9
· Visningar
1 847
Kropp & Själ Fick två "åldersvårtor" ( :p ) borttagna från ryggen i fredags. Inga stygn krävdes, utan det räckte med plåster. Plåster med VÄLDIGT bra...
Svar
12
· Visningar
1 593
Relationer Jag tänkte på @Wille och vänner... och tänkte bara dela med mig av min erfarenhet Jag är också en ensam människa - men jag vet att jag...
Svar
15
· Visningar
2 326
Senast: warg
·
Samhälle Detta måste vara ett brott mot barnkonventionen :eek::confused::rage...
Svar
14
· Visningar
982
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama