@Kiwifrukt Själva tävlandet är ingen fara, det är rallylydnad så man går en bana,mest gång ibland lite spring,det tar bara några minuter att gå banan så det är lugnt
Det enda som skulle kunna vara ett problem är väl i så fall att jag fortfarande går så pass mycket promenader, idag kommer det bli minst 3 timmar och jag kommer fortsätta röra mig framöver också för jag KAN inte gå emot mina tvång. Eller rent fysiskt kan jag ju det men jag klarar det inte mentalt. Jag vet att jag är svag och dum och borde klara det men jag är inte så stark, sjukdomen är starkare.
Så konstigt det känns att höra att det för någon annan är tillräckligt med den promenaden som för mig bara är en liten del av min dag, jag måste ha fått en snedvriden bild även av aktivitet och inte bara kroppsuppfattning i och med sjukdomen. Vill också kunna få känslan av att vara nöjd med det jag rört mig, få känna att det räcker och är bra.
Att bo hos mina föräldrar skulle leda till ett världskrig, jag vet hur det var när jag bodde hemma och hade mina problem. Det gick inte alls, alla var för känslostyrda så jag kröp in i ett skal och pratade inte medan mamma och pappa var jätte arga.