Be tränaren rida då o då?

A

Annikan

Jag funderar på om man kan be tränaren rida hästen, säg 1 gång varannan vecka istälet för att man rider själv... (är gravid)

Finns det någon som gör så? Tar de vanligtvis betalt samma som de tar för en lektion då eller hur kan det se ut??

Sv: Be tränaren rida då o då?

Vet en bekant som gör så, låter sin tränare rida ibland. Tror den tränaren tar samma om hon har lektion eller rider hästen själv. Är ju en bra idé om man kan göra så, särskilt om du är gravid och det blir svårt att rida ibland.

Ja, det är ju skönt att kunna hålla igång honom med markarbete o dessutom få ngn som kan utveckla honom lite under tiden. Skulle kännas som väl investerade pengar har jag en känsla av :)

någon mer som har erfarenhet om att göra så här?

Jag har haft en sådan "deal" med min tränare - hon red hästen en dag/vecka. Jättebra! (Priset var samma som för en lektion.) Eftersom jag själv inte hade möjlighet att rida så mycket som jag ville tyckte jag detta var ett suveränt sätt att låta hästen utvecklas!

Jag låter min tränare rida ibland, inte varannan vecka men ca en halv lektion i månaden blir det nog. Jag har valt att ha det så eftersom hon på 15 minuter uppnår det som jag uppnår på typ 45. Skönt att ha någon som ibland verkligen "kör igenom hela hästen" snabbt och effektivt...

jadå.. här är det ganska vanligt att låta tränaren rida ibland, gör själv så, då vet ju tränaren oxå precis hur hästen behöver funkar och kan hjälpa till ännu bättre :)

Jo, sånt finns. Jag vet en häst som rids en gång varje vecka av "sin" instruktör. Verkar funka jättebra.

då ska jag nog ta o höra med min nuvarande instruktör o se vad hon säger..... o om hon inte kan så kan jag ju kika mig om efter nya friska ideér :)

jag har bett mina tränare att rida min häst ibland, inte en hel lektion men bara så att de får "känna" på honom lite. på så sätt kan ju de få en bättre uppfattning om hästen. :idea:

Är också gravid och har en tränare som sagt sig vara villig att rida min häst i utbildnings- och uppbyggnadssyfte. Är en felbyggd galoppör som vi ska ha att springa ännu bättre!!!

Jag är som du gravid och har ingen annan som är tillräckligt duktig för att utföra det arbetet. Dock har vi inte diskuterat pris än. Det är ju alltid en risk för tränaren att sitta upp på någon annans häst, skulle hon skada sig så förlorar hon kanske ganska mycket pengar på det iom att hon inte kan utföra sina andra åtaganden. Det gör att jag kanske kan tänka mig att betala lite mer än för an vanlig lektion faktiskt.

intressant - du kan väl berätta hur det gick med prissättningen så jag har något att gå efter när jag kollar...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 411
Senast: Roxy
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 411
Senast: Sesca
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
710
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama