Be My Chief xx

korrebrun

Trådstartare
Jag vill jättegärna få info om avkommor till honom! Temperament, rörelser, ridbarhet osv!

/Mycket tacksam för svar och tips! :)

Sv: Be My Chief xx

Vi har tre stycken avkommor i stallet, ska försöka sammanfatta lite om dem:

1: Sto, högrest men ädel så känns inte så stor att rida rör sig och hoppar bra. Lugn och snäll, busar emellanåt men gör egentligen inget dumt utan kan bara inte hålla ordning på all energi emellanåt ;)

2. Valack, rätt lik sin syster men lite grövre och lägre. Rör sig och hoppar bra han med, mycket arbetsvillig men med temprament.

3. Sto, grov och kompakt, men även hon rör sig och hoppar bra. Är rätt skarp och ger man henne ett finger tar hon hela handen om man säger så. Men är innerst inne väldigt snäll och trygg!

Sammanfattningsvis kan man väl säga att de är hästar med bra rörelser, mycket temprament och egen vilja och de gillar verkligen att arbeta!

Ska se om jag kan lägga in foton på dem när jag kommer hem. Säg till om du vill veta mer!

Be my cheif är en mkt fin avelshingst har stått på flyinge.
Han ger väldigt bra hopphästar och mkt bra i huvudet men sen får man inte glömma att dom har en mamma oxå.
Han verkar nedärva de bästa av sig själv jag har haft 4 st och alla var bra att rida hoppar högt och har bra gång. en del fullblod som har gått som löphästar kan vara lite bogstyva men de släpper med tiden. Lite gymnastik är bra. Ja sen brukar dom vara stora m bra ansatt hals och djup ibogen. Snygga! Lycka till. :banana:

Tack så mycket för era svar! Det är ju alltid bra med lite förhandsinfo! Vi ska eventuellt låna en häst e. honom. Det jag hört innan var att de kunde vara skarpa, men men, väldigt mycket hänger ju på den som har hästen också ;) . Be My Chief ser annars rätt bra ut i Flyinges hingstkatalog från den tiden han stod där, ingen klenis där inte.

Dom hingstar som Ja Hen har haft efter BMC har varit stora men mkt ädla och smäckra.. Det har varit mkt häst så att säga..

hej
jag har ett sto e be my chief hon är stor som ett hus och ganska grov i typen för att vara xx, hon hoppar hur högt som helst!! samt rör sig ok. hon är jätte kvick över hinder och hoppar med mycket rygg, så att man skuts ur sadeln om man inte är med.
hon är kanske inte den smartaste hästen i världen ( ex om man galopperar ute o vägen svänger så betyder det inte att hon följer vägen utan hon fortsätter rakt oavsett vad som står i vägen.:eek: ..)men snäll. hon är stora syter till lucky life...
runawaybride

Vet du nånstans där man kan se foton på be my chief? har en häst som är efter honom och jag är nyfiken på hur han ser ut :)

hittade denna sida och tyckte detvar jätteroligt att höra om avkommor til BMC.
Har en herre där hemma på 9 år. stor 174cm mörkbrun och väldigt snygg. Är det snällaste jag träffat men har ett temperament i ridningen, kan kicka efter skänkeln och bli riktigt förbannad om han inte orkar eller vill något.
Haft en senskada efter sin löp kariär på 7 löp och 3000 i vinst.:D
köpte honom som 7 åring och då hade han inte gjort mycke på 2 år. bara vilat och blivit riden 4 g.
har mycke bra gångarter för att vara fullblod en trav som vi jobbar på mycke. men han har en jätte fin skritt, stor och trevlig brukar de flesta säga.:D

Vet att tråden är gammal, men såg den precis och tycker att den är intressant! Har ett sto som är e. Be My Chief u. Seigneur's Lady och har planer på avel längre fram sen :) Hon är 9 år, 165+, mörkbrun (nästan svart) med vit sned stjärn i pannan. Hon är högrest men smäcker och elegant, väldigt snygg att titta på. Trevlig i ridningen! Väldigt bra gångarter och lugn och fin med bra bjudning. Mjuk och känslig och fin i munnen. Svarar perfekt på hjälper och jag antar att hon hoppar bra. Har inte ägt henne mer än i några månader så har inte hoppat än, men hon är fälttävlanstränad och hon ska vara rädd om benen när man hoppar. Sprang in 127 397 kr på 30 starter, så hon hade väl ingen strålande galoppkarriär direkt hehe :P

Jaså?? :) Vet nästan ingenting om henne faktiskt!

Det är faktiskt första gången jag är inne på denna sida och vad fick ja se...:)
En gammal länk som verkar ha återupptagits om Be My Chief.
Jag har en avkomma efter honom som heter TamO´Rito. Han är brun, ca 175 cm hög och världen absolut ballaste kille. När han tävlade och gick i ledvolten hade han sådan pondus och "grace" att allas blickar föll på honom. Han var dessutom en av Sveriges bästa 3-åringar och tillhörde i alla fall guldhästar fram till att han skadade sig (sena).
Han har fantastiska gångarter och ett superpsyke (kan bero på hans enorma självförtroende:laugh:) Vi hade en avkomma till i stallet, Baron De Ley, som är precis lika trevlig så jag har bara positiva saker att säga om BMC och hans avkommor.

Välkommen och jag tycker också att detta är intressant! :)

Åh TamO'Rito har jag läst om :D han är ju berömd ^^ Han ser superläcker ut :)

Hm min Lady är av samma typ, supercool och lugn då till och med jag blir nervös haha. Förvånansvärt stabil måste jag säga. Även hon har enormt självförtroende och styr och ställer över varje stackars häst hon ser haha :P Hon har blivit utnämnd till stallets bitch hehe.... Dock har hon en väl utvecklad skräck för en liten tigrerad shettis haha. Liten häst med grå läskiga prickar är farliga saker.... Hon blir däremot helt till sig om det kommer nya hästar till stallet, eller tex Husarer på träning. Då studsar hon runt med huvudet högt, röda näsborrar och svansen en meter rakt upp i luften hahaha :P Och byter man hage får hon totalt spel och springer som en tok, varv efter varv efter varv...

Vad är avelsvärdet för Be My Chiefs avkommor?? Tycker att det är så häftigt att det finsn så många storslagna hästar i hans stam. Det finns ju både Secretariat, Hyperion, Sir Ivor, Danzig, Six Crowns, och Chiefs Crown. Det är ju bra linjer även om de hästarna producerade en hel del föl.....

Liknande trådar

Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
1 029
Senast: Cattis_E
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 499
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka