Nä? Hur är det relevant i sammanhanget? Vågen sitter på sidostyckets plats för att mäta ev tryck på nacken, inte för att mäta tygeltagens intensitet?
Det är relevant för att man "vänder" bettet mer ju högre man för tygeln, alltså får större utslag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä? Hur är det relevant i sammanhanget? Vågen sitter på sidostyckets plats för att mäta ev tryck på nacken, inte för att mäta tygeltagens intensitet?
Det är relevant för att man "vänder" bettet mer ju högre man för tygeln, alltså får större utslag.
syftet är ju att visa att det inte finns något nacktryck när man använder bettet, jag förstår inte hur "större utslag" är negativt då. vid mindre utslag = ännu mindre tryck än minustryck?Jag tror inte @Equilina menar intensiteten utan vinkeln man tar tygeltaget. (?)
Jag tänkte också på det i filmen (och hade gärna sett en jämförelse mot en vanlig bettring).
De tar tygeltaget högt upp och inte där de flesta normalt håller handen.
Det känns som om ju högre hand ju mer framåt hamnar den övre ringen? Men jag vet inte, måste prova själv nån dag
Jag tror inte @Equilina menar intensiteten utan vinkeln man tar tygeltaget. (?)
Jag tänkte också på det i filmen (och hade gärna sett en jämförelse mot en vanlig bettring).
De tar tygeltaget högt upp och inte där de flesta normalt håller handen.
Det känns som om ju högre hand ju mer framåt hamnar den övre ringen? Men jag vet inte, måste prova själv nån dag
syftet är ju att visa att det inte finns något nacktryck när man använder bettet, jag förstår inte hur "större utslag" är negativt då. vid mindre utslag = ännu mindre tryck än minustryck?
Det gör det väl inte? Man ser ju hur vågen blir helt slack?Åh nu förstör jag varför vi inte förstår varandra
Negativt utslag i det här fallet betyder att trycket ökar.
Ah nuuuDet gör det väl inte? Man ser ju hur vågen blir helt slack?
Det gör det väl inte? Man ser ju hur vågen blir helt slack?
Lånar tråden lite och frågar om någon sett ett rakt baucher någonstans? Gör dem inte? Varför tror ni? Hade varit idealiskt till min ena ponny
@Equilina Beris kan nog vara lite för tjockt är jag rädd, annars gillar jag dem ponnyn har dock miniliten tajt mun
PM till mig med!!Hittade i jakt på annat ett rakt smalt, skickar PM Såg att även happy mouth har.