Batteridrivet elstängsel

Solvind

Trådstartare
Mitt stängsel går på batteri vilket fungerat utmärkt i många år. Men nu under vintern har det inte varit ström på staketet eftersom jag inte kunnat ladda batterierna. Gräset börjar komma och ena hästen blir sugen på det utanför och börjar vara på staketet så måste fixa elen snabbt.

Min laddare verkar inte fungera och samtidigt verkar det vara fel på båda batterierna (det ena är nytt och har använts en gång). De går att ladda på jobbet med deras superladdare men då måsta man ge dem en extra boost först för att de ska komma igång. Och det ska ju inte behövas. Min egna laddare har inte möjligheten att ge extra boost. Nu är jag föräldraledig och känner inte riktigt för att åka förbi jobbet varje gång jag ska ladda.

Någon som har något tips på hur jag kan få liv i batterierna? Helst utan att det kostar så mycket.
 
Sv: Batteridrivet elstängsel

Det var vad jag också funderade på först. Men det går ju att ladda med jobbets laddare. Bara inte med min längre. Händer inget alls. Det gjorde det inte med jobbets heller innan man boostade det
 
Sv: Batteridrivet elstängsel

Batterier är förbrukningsvara så om laddar ofta och låter dom gå ner helt mellan varven sliter det på dom.
Du kan se om du hittar någon som har en fin/dyr laddare som kan rekonditionera och prova i alla fall med det som är lite nyare. Är inte säkert att det går man kan vara värt ett försök i alla fall.
Annars är nog det enklaste att helt enkelt köpa nya batterier och eller en sådan laddare som kan stå och underhållsladda batterier under tiden det inte används. Man kan hitta dom t ex på sidor som säljer saker till amerikanska bilar men också på Biltema och liknade. Är inte så dyra och tar dessutom inte så stor plats heller.
Ja när jag tänker efter så tror jag till och med att dom finns på Granngården/Nordpost.
Vissa av de här laddarna går att rekonditionera batterierna med också.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 144
Senast: MiniLi
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 996
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 924
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Det går inte förklara bort längre, Tuva har ont. Hon har i helgen börjat halta lite grann, går med lite kutad rygg och vill helst inte...
2
Svar
37
· Visningar
3 144
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp