båtresa..

B

Binsan

Nån som har någon erfarenhet av att ta med sina hästar till Storbritannien? Tänkte på båtresa etc... :confused: ;)

Sv: båtresa..

Ja hästarna står i containrar över resan och får inte resa om det blåser, vet även folk som har haft hästen på trailern över hela resan. Dom flesta kör väl först ner till Holland och tar färjan över där tar ca 6 timmar har jag för mig.

Sv: båtresa..

wert skrev:
Ja hästarna står i containrar över resan och får inte resa om det blåser, vet även folk som har haft hästen på trailern över hela resan. Dom flesta kör väl först ner till Holland och tar färjan över där tar ca 6 timmar har jag för mig.

Dover- calias tar bara 1,5 tim, men då måste man ända ner till Frankrike!
Ucsh, vilka resor!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Bakom storfavoriten Storbritannien ser OS i Paris ut att bli det mest öppna mästerskapet i fälttävlan på många år, och Sverige finns med...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Måndagen vid slottet Versailles bjöd på det avslutande momentet i OS-fälttävlan. Många bommar föll – men Storbritannien hade is i magen...
Svar
0
· Visningar
106
Senast: Gunnar
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: MJLee
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
662
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka