Bates Innova

Sv: Bates Innova

till er som inte tycker att en sadel inte är till för att titta på utan att rida i.

den finns ju att beställa med glitter stenar:rofl:

Nej det är ju inget mocka i sitsen utan bara bak på och vid knästöden.. Blev kanske lite svårt att förstå när jag skrev.

Jadu, nu har jag börjat vänja mig vid lädret. Jo de har nog blivit lite bättre, men som jag har sagt i någon annan tråd; det går inte att jämföra alls med det läder som var i min M&N sadel.
Lider ju inte av det när jag rider utan det är ju mer känslan när man håller på med den.

Jag vet vart mockat är, har ju ridit i den. Men det är ju inte mkt mocka som tur är. Det är lagom=) Med tiden kanske lädret blir mjukare. Undrar hur andra Bates-sadlar är i lädret efter en tids användning...vet du?

Mina är väldigt fina i lädret. Men tydligen är det bara jag och de som jag känner som tycker så!

Men mina Bates ser ut såhär, iof hoppsadlar:

Denna är använd i två år riden i på 3st hästar/dag
070712005.jpg

Denna är använd i ca 1,5år på 2st hästar/dag
070712006.jpg

Nääe det har jag ingen aning om, men förhoppningsvis så måste det ju bli bättre.

Hade ju helst varit utan mockat jag, men man kan inte få allt ^^

Det ser fina ut på bilden iaf =)
Vad anväder du för smörjning på dem? Hur sköter du mockat?

Skönt att se att färgen inte har släppt mer, har ju oxå en brun och var lite orolig när de började släppa från början men dina ser ju fina ut.

Färgen har inte släppt alls på mina, det mörkare partierna är från mina stövlar ;)

Har faktiskt inte sett en enda som tappat färg men å andra sidan så får man ju återfetta sadeln.

Jag använder veredus eller effax (den bruna burken) läderfett. Jag använder också veredus lädertvål i sprayflaska

*kl*

Idag har jag beställt min Innova :) Det blev en standard till slut :) Ska bli jätteroligt att få byta, har sålt båda de gamla dressyrsdalarna, den ena saknar jag som 17 men det är såå bra att man kan byta järn på denna :idea:

Hoppas att jag och hästarna ska bli nöjda :)

*kl*

Idag har jag beställt min Innova :) Det blev en standard till slut :) Ska bli jätteroligt att få byta, har sålt båda de gamla dressyrsdalarna, den ena saknar jag som 17 men det är såå bra att man kan byta järn på denna :idea:

Hoppas att jag och hästarna ska bli nöjda :)

Jag håller precis på och gör samma sak! Hoppas både jag och hästarna ska bli nöjda:) Fast jag ska ha en Extended=) Vart har du köpt din?

*knapp*

jag provsatt faktiskt sadeln på falsterbo igår, med dom extra stora stöden.. sjuuukt skön sadel! :love:

*knapp*

jag provsatt faktiskt sadeln på falsterbo igår, med dom extra stora stöden.. sjuuukt skön sadel! :love:

Verkligen!! Jag jämförde med Röösli, Prestiges sadlar, Edinburgh etc men ingen var skönare, det pga de toppenbra knästöden som jag gillar så. Sedan är den inte så hal som ex. Prestiges slätlädersadlar. Ska du köpa den nu då? ;)

Jag köpte i Skövde. Hade lånat hem därifrån och hade hyran tillgodo om jag köpte där :) Tyckte om extended men min tränare trodde jag kunde bli låst i framtiden av den.

När jag blir rik och berömd :P så kanske jag unnar mig en sådan också, behöver egentligen ha två eftersom vi rider flera samtidigt ofta.

jag gillar iofs inte när knästöden är SÅ Stora. red i en liknande i usa en gång o det var lite i vägen för mig... men den med mindre knästöd skulle nog vara perfekt! :love:

men jag ska inte köpa, med tanke på att jag inte har någon häst! :idea: :D

jag provsatt den också i falsterbomen usch var nog värsta sadeln jag suttit i elelr jag satt inte i den utan på den kom inte ner i den, men iofs sig att jag provsuttit amerigo precis innan.

Men alla har ju olika kroppar och min rumpa och ben var inte gjord för denna sadel.

Jag köpte i Skövde. Hade lånat hem därifrån och hade hyran tillgodo om jag köpte där :) Tyckte om extended men min tränare trodde jag kunde bli låst i framtiden av den.

När jag blir rik och berömd :P så kanske jag unnar mig en sådan också, behöver egentligen ha två eftersom vi rider flera samtidigt ofta.

Vadå hyran tillgodo?? Varför låst i framtiden??

Jag betalade en liten slant när jag hade hemma en demosadel, den drogs av på priset om jag köpte sadeln.

Jag rider just nu bara upp till MSV och min tränare trodde jag kunde bli låst i framtiden när jag börjar rida mer avancerade rörelser.

MVH J

kl
har kollat igenom tråden men hittar inget om vilken typ av hästrygg som innovan ligger bra på:confused:

kan någon lägga in bilder på den bruna? Gärna mer bilder öht:angel::)

Jag betalade en liten slant när jag hade hemma en demosadel, den drogs av på priset om jag köpte sadeln.

Jag rider just nu bara upp till MSV och min tränare trodde jag kunde bli låst i framtiden när jag börjar rida mer avancerade rörelser.

MVH J

Just det ja! Jag var ju där och skulle låna den för provridning, men då kom det fram att det kostade 700 kr att PROVA den, även om man sedan inte skulle köpa den. Helt knäppt! Knappast att jag köper där nu. Åkte till Skara direkt och där var det bara att låna sadeln och provrida. Affären i Sde förlorade 17 800 kr snabbt...

Jag läste på Bates hemsida om recensioner från andra ryttare. De verkade nöjda. Antar att de ligger på svår nivå...Jag ska nog köpa Extended men jag blir osäker när endel känner sig för låsta. Äh, får gå på min egen känsla.

Jag var på skara först, men där hade dom inte inne 0:an utan bara en 1:a därför blev det skövde. Var däremot där och lånade en standard och en hopp så hoppsadeln köper jag nog där. Nu när jag inne på skövde ridsport och beställde så fick jag med lite extra grejer och så, så jag tyckte att de var väldigt tillmötesgående :)

Jag var på skara först, men där hade dom inte inne 0:an utan bara en 1:a därför blev det skövde. Var däremot där och lånade en standard och en hopp så hoppsadeln köper jag nog där. Nu när jag inne på skövde ridsport och beställde så fick jag med lite extra grejer och så, så jag tyckte att de var väldigt tillmötesgående :)

Jag ville också prova 0:an egentligen men jag fick ta 1:an jag med=) Fast nu när jag ska köpa en 0:a så måste de ta hem en till mig om jag ska veta vilken som passar bäst. Hoppas de gör det men det borde de väl, annars vet jag ju inte om 0:an är OK...Vad fick du extra i Sde? *nyfiken* Man vill ju välja rätt butik...;):rofl:

Jag provsatt både 1 och 0 igår. Med min troligtvis normalstora rumpa:D fick jag bäst plats i en 1:a. Testade den med extrastora stöd igår, men de var nog inte riktigt utformade för mina ben. Ska testa de mindre idag. Hästen sa iaf inte nej tack igår när jag red:) Men den var ju betydigt hårdare för rumpan än min superdupermjuka kieffer:angel::love: som jag tyvärr konstaterade igår inte längre passar hästen optimalt.

Om det blir en innova vet jag dock inte om jag ska ha brun eller svart. Pållen hade troligen varit dösnygg i brunt och sen det bruna döberttränset:angel::o:D

Liknande trådar

Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
450
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 437
Senast: Fazeem
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka