S
__Stilett__
Nu lånade jag hem en sadel på prov idag, en Wintec Pro med contour block...syntetmocca varianten av en Bates Innova. Första sadel som min unghäst kunde ha som inte släpper flera dm i luften baktill...(han kan ha Tekna också men den är verkligen djup i sitsen o jag letar efter lite mindre än det...) Men...som alltid ett men den fanns bara i 17½ i butiken...och jag har sökt lite på nätet...tillverkas den bara i 17½? jag skulle behöva en 18! som det va nu så var den på gränsen för lite för mig dessvärre. Jag vet att bates Innovan finns i 18,,,,,
men jag vill ändå veta vad ni tycker om era Bates innovor och även syntet varianten. Lägg gärna in bilder o dylikt. Jag har ägt en Bates Innova tidigare till andra hästen, den hade största stöden (extend) och det var alldeles för mkt för mig, så denna gång blir det standardstöd OM jag vill ha sadeln....
Jag tog hem en isabell werth också...men det gick inte alls....
men jag vill ändå veta vad ni tycker om era Bates innovor och även syntet varianten. Lägg gärna in bilder o dylikt. Jag har ägt en Bates Innova tidigare till andra hästen, den hade största stöden (extend) och det var alldeles för mkt för mig, så denna gång blir det standardstöd OM jag vill ha sadeln....
Jag tog hem en isabell werth också...men det gick inte alls....
Senast ändrad av en moderator: