Bates Caprilli, vilken rygg?

Andorra

Trådstartare
Senast ändrad:
Sv: Bates Caprilli, vilken rygg?

jag har en sån sadel och den ligger bra. hästen är kort och svängd, mer än din och mer överbyggd. men jag hade nog kollat en sån sadel om jag var du

Har hört att caprilli ska passa på ganska raka ryggar, så det kanske är värt att prova på din!

De passar min häst okej och hon ser ungefär ut som din. Problemet för mig är att hon är breeeeed och hon är på gränsen för det vita järnet....

Så här såg sadeln ut på hästen. Tycker att den hamnar lite i bakvikt eller inbillar jag mig bara? Det är det röda järnet (vid) som sitter i. När jag provred så släppte den väldigt mycket i bakkant. Blir snart galen.

Någon som har förslag på vad för andra sadlar som jag kan prova på honom?

Tyckte jag hamnade långt bak i den när jag red men iofs är jag van vid större bakvalv också eller så var det för att jag tyckte att mina ben blev för långa och knäna hamnade i framkant på vulsterna. Den sadeln var nog lite för liten för mig.

Liknande trådar

Utrustning Vilken typ av rygg skulle ni säga att min dam har? Extremt muskelfattig (vi jobbar på det), hög manke och svängd? Mitt öga som i vanliga...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Buck
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig... 2
Svar
31
· Visningar
5 485
Utrustning Letar efter en dressyrsadel till min ponny som är korsning arab/fjording. Araber är ju inte precis kända för sitt goda sadelläge så jag...
Svar
3
· Visningar
2 678
Senast: Aleel
·
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 747
Senast: Aureola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka