Bästa vintertäcket med hals?

Sv: Bästa vintertäcket med hals?

Jag har ett Shires med helhals, 400g. Helt underbart :love:
Shires är ju inte så väldigt dyrt.. Men ett bra märke!

Senast ändrad:

jag köpte mitt rambo supreme 420g för 1700:- genom min tränare

Shires stormcheeta:

71C.jpg

AWESOME! Håller för typ...allt. Och blir inte ett dugg blött igenom. Har hittat det för priser mellan 1000-1700. Ska också tilläggas att yttertyget är 2000 denier jämfört med Horsewares 1000 = HÅLLBART.

Enda störande är halsknäppningen, att man trär igenom kardborreband. Jag vill ha snabbknäppen :p haha

Håller med. Jag har alltid varit fötjust i Horseware och Buccas men började köpa Shires för några år sedan när min lokala ridsportaffär rekomenderade mig att prova. Måste säga att de Shirestäcken jag köpt slår alla andra märken med hästlängder ( :D ). Har några olika regntäcken, stallräcken, fleecetäcken och vintertäcke med hals som du visade på bilden. Är supernöjd med alla.

jag har också bara shires på mina täcken! finner ingen som helst anledning att byta. de har aldrig gått sönder hittils och aldrrig någon sin ens haft en tendens till att bli blöta heller :love: även om det ligger en dm blötsnö på ryggen några timmar.

nu har jag beställt ett rött stormcheeta combo. längtar!! :D

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 419
Senast: Lyan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 785
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 434
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna