Bästa veterinärvårdförsäkringen

Jag har Agria och Folksam. Jag bytte faktiskt på en häst från Agria till Folksam, vilket inte var några problem. Han hade varit försäkrad i Folksam under flera år, och den förra ägaren hade bytt till Agria.

Dock ägde de honom bara i nio månader, så när jag bytte till Folksam så var hästen tillbaka i första bolaget, där han varit i flera år tidigare.

Jag vet inte om det spelade roll, men i och med att han inte hade några gamla skador, och besiktningen var ok, så var bytet enkelt.

Min erfarenhet av båda bolagen har varit väldigt bra. Båda har varit snabba med utbetalning och så vidare.

Folksam är dock billigare än Agria.

Den häst vi har i Agria är så gammal att vi inte kan byta. Inget bolag vill nyförsäkra en 20-årig ponny. 😉

Liknande trådar

Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 101
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej! Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån. Har till sista april på mig att...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: lilstar
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama