Bästa vattenflaskan?

TinyWiny

Trådstartare
Jag letar vattenflaska, en som inte ger innehållet smak av materialet den är gjord av och som inte heller tar smak av det som är/har varit i. Behöver rymma runt 3 dl och vara lätt i sig själv. Jag har tittat på några i silikon, är det något att ha? Ska gå att fästa i hundförarbältet så någon typ av krok vill jag helst ha om det inte är sådan tur att måtten står så det går att mäta om den går i flaskhållaren.
De jag har köpt hittills har antingen inte hållt tätt, flaskan har tagit smak av innehållet eller så har materialet gett smak till innehållet och senaste köpet är korken nästintill omöjlig att få på. Visst måste det finnas vattenflaskor som uppfyller i mina ögon så enkla krav?
 
Jag letar vattenflaska, en som inte ger innehållet smak av materialet den är gjord av och som inte heller tar smak av det som är/har varit i. Behöver rymma runt 3 dl och vara lätt i sig själv. Jag har tittat på några i silikon, är det något att ha? Ska gå att fästa i hundförarbältet så någon typ av krok vill jag helst ha om det inte är sådan tur att måtten står så det går att mäta om den går i flaskhållaren.
De jag har köpt hittills har antingen inte hållt tätt, flaskan har tagit smak av innehållet eller så har materialet gett smak till innehållet och senaste köpet är korken nästintill omöjlig att få på. Visst måste det finnas vattenflaskor som uppfyller i mina ögon så enkla krav?
Det som inte tar smak eller smakar är glasflaskor men de är i gengäld ofta tyngre och ömtåligare. När det gäller att ta smak av innehållet så är det viktigaste att ta för vana att alltid skölja ur flaskan så snart som möjligt. När det gäller att ta smak av materialet så handlar det mycket om hur känslig man själv är. Jag har en metallvattenflaska, jag kan inte dricka direkt ur den för då smakar det metall, men jag kan hälla upp i en mugg och då smakar det bra.
Ett alternativ kan vara "sportflaska" på Biltema med sugrör typ. Men jag vet inte om den sätter smak.
 
Diverse sportflaskor har jag testat men de flesta håller inte tätt eller så smakar vattnet plast. Metall klarar jag inte ens av i burkdricka så det har inte känts värt att testa och inte heller glas, för tungt och för ömtåligt ute i skogen. Jag sköljer ur/diskar omgående när jag kommer hem, problemet uppstår oftast när det har gått några timmar innan jag kommer hem eller om drycken som ger smak har varit i flaskan i några timmar innan den dricks upp. Jag är nog ganska känslig för bismaker, det är en av orsakerna till att jag funderar på silikon. Jag har fått för mig att silikon tar/ger mindre smak än plast men jag har inte provat och då de är ganska dyra känns det lite oekonomiskt att köpa en för att testa.
 
Glas är bäst om man har mycket olika saker i och inte vill att vattnet sen smakar gammal saft :/.
Jag letar fortfarande efter den där perfekta glasflaskan på 30cl och stor öppning så att man kan diska den och igen och bara en vanlig skruv kork.
Har så länge en gammal läsk flaska som jag diskar ofta, och endast har vatten i.
 
Ja och glas faller på sin tyngd och på sin ömtålighet 😟 Mitt problem är inte att det smakar gammal saft, saft dricker jag inte. Mitt problem är att vattnet smakar plast.
Det måste ju vara fler än jag som inte vill att vattnet smakar plast?
 
Glas är bäst om man har mycket olika saker i och inte vill att vattnet sen smakar gammal saft :/.
Jag letar fortfarande efter den där perfekta glasflaskan på 30cl och stor öppning så att man kan diska den och igen och bara en vanlig skruv kork.
Har så länge en gammal läsk flaska som jag diskar ofta, och endast har vatten i.
Jag har en silikonomsluten glasflaska med vanlig skruvkork som jag gillar! Den är nog dock något större än 30cl. Inköpt på Claes Ohlsson i alla fall!
 
Jag tycker faktiskt att Nalgene har bäst vattenflaskor. Min är åtminstone 7 år gammal och som ny ännu. Hänger med överallt, håller alltid tätt oavsett vilket håll den hamnat på och tål en del stryk. Vätskan har aldrig tagit smak av den.

Stort plus för att de finns i olika vidder på korken! Enda minuset är att jag vill ha en i varje storlek men kan inte motivera det riktigt,
 
Jag tycker faktiskt att Nalgene har bäst vattenflaskor. Min är åtminstone 7 år gammal och som ny ännu. Hänger med överallt, håller alltid tätt oavsett vilket håll den hamnat på och tål en del stryk. Vätskan har aldrig tagit smak av den.

Stort plus för att de finns i olika vidder på korken! Enda minuset är att jag vill ha en i varje storlek men kan inte motivera det riktigt,
Jamen de hade ju till och med vettiga priser! Tack!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

M
Övr. Hund att inte skapa den här tråden, men nu måste jag få skriva av mig. Har som ni vet fått en cockerspanielhane av mina föräldrar. Jag är...
Svar
15
· Visningar
1 766
Senast: millansnillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp