Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hår till mitten av ryggen ungefär (nedanför skulderbladen) och jag sover med utsläppt hår. Det är väldigt sällan jag sover med uppsatt hår då jag någon gång lärt mig att håret då slits mot varandra. Jag tvättar håret max 2 gånger i veckan om det inte händer någonting extra speciellt, då kanske det blir en gång till. När jag tvättar det använder jag ett schampoo som heter Nexxin, från apoteket, eftersom jag har världens kassaste hårbotten. har jag bråttom använder jag balsam, annars är det alltid inpackning. Jag passar alltid på att göra en inpackning i bastun när jag använder en sådan. Innan jag fönar håret efter tvätt sprayar jag med balsamspray och har sen lite olja i topparna.Vad gör ni för att hålla håret i bästa möjliga skick?
Vilken tycker ni är den ultimata hårborsten?
Vilka produkter använder ni?
Ni med långt hår, sover ni med det utsläppt, flätat eller något annat?
Gör så lite som möjligt. Tvättar, borstar igenom det nytvättat, låter det självtorka. Ingen värme, inga produkter. Sover med det flätat. Ser till att må bra i kropp och själ; bra mat, sömn, motion, frisk luft. Har långt hår, sådär en meter.Vad gör ni för att hålla håret i bästa möjliga skick?
Tja jag kan börja med att jag har uselt hår. (pga tidigare järnbrist, problem osv) så jag lägger ned en hel del energi på att försöka få det bättre (och jag tror det är bättre) men info från någon med långt, tjockt fantastiskt hår är väl egentligen det folk vill höra. (När jag hade det, jättefint hår i tonåren, så mördade jag det med schampo och metallklämmor, nästan alla hårstrån kluvna, brutna, vita bubbelploppar på, kluvna i fransar, hårbotten, spec nacken full av tjocka läskiga flagor som lämnade sår efter sig och gav det sedan dödsstöten genom att leva på snabbmakaroner och champinjoner första året som student.)Vad gör ni för att hålla håret i bästa möjliga skick?
Fyll på med allt ni kan komma på som är bra för håret
Jag har använt både ock, men jag vet inte om det gör någon skillnad. Kanske ska köra en period nu med träborsten och se om det händer något.Vad säger ni om borstar i trä? Bättre eller sämre än de i plast?
Svinhårsborsten är helt simpelt från Åhlens och inte så dyr, runt 150 senast. (första svinhårsborsten såg jag på en flygplats för säkert 20 år sedan, då var de jätteovanliga. Köpte den av nyfikenhet och ångrade mig aldrig.)Vad säger ni om borstar i trä? Bättre eller sämre än de i plast?
@Badger Var har du hittat din svinhårsborste?
Vad tycker du är bättre med den än med andra borstar?
Jag kör med en vanlig plastborste som man hittar i vilken mataffär som helst, men tänker att det kanske finns bättre alternativ som inte sliter lika mycket på håret
Mm drar man åt hästsvansen genom att dra isär den så sliter det håret runt hårbandet och har man plåtmoj på snodden så kan håret slitas där metallen är. Om man slickar håret bakåt och drar stenhårt i tofsen så kan hårsäckarna bli trötta i kanten av håret, traction alopecia (fast det är nog bara förekommande av corn rows och kanske balettknut). Så jag försöker byta frisyr mellan saker numera (nu tror jag bara mina hår gick av vid tofsen och blev slitna där).Tror jag ska skaffa en svinhårsborste och testa
Har för mig att jag ska ha en träborste någonstans också, frågan är bara var den är
Har hästsvans så gott som dagligen, men försöker vänja mig vid att använda klämma istället.
Känns som att den sliter mindre på håret än vad snoddarna gör. Värmeprodukter använder jag aldrig, inte några andra produkter än schampo, balsam och olja heller.