Bästa vännen sjuk!!!

S

stall_tarv

Usch va jobbigt de ä me sjuka djur!!
Min rottis-tik på 6 år har haft jättekonstiga symtom nu under en längre tid..
Borja me i Oktober:Febertoppar under 2 dygn,dröjde ca 1,5 vecka så kom det tebaks..In till veterinär tog "fästing-prover"negativa....
Nu under ca 1,5 veckas tid har allmäntillståndet blivit mer o mer påverkat,ingen feber.Dricker mkt, kissar mkt.Bajsar lite o löst isåfall,Dock aptit på mat...
vill inte gå ut,står me sänkt huvud svansen mellan benen...Trött jättetrött.
Så nu har jag bestämt att vi ska åka in till Ultuna Akuten fast det är helg...o säkert blir jättedyrt,suck.
Men hon är ju min bästaste vän.men jag blir inte klok på vad det kan vara!!?????
Nån som varit me om nåt liknande????
 
Sv: Bästa vännen sjuk!!!

Har inte varit med om något sånt.. Som tur är..
Stackars, Stackars dig :(
 
Sv: Bästa vännen sjuk!!!

Livmoderinflammation?
Fästingproverna kan vara negativa om man tar dem i det akuta stadiet och i så fall kan man ta nya prover efter en månad för då har antikropparna hunnit stiga.
 
Sv: Bästa vännen sjuk!!!

jahaa ,vi tillbringa då natten på ultuna och inge klokare vart man och ingen hjälp för det hela fick vi inte,suck:confused:
Blodprovet visade ngt förhöjda vita och något låga röda,vicket då tyder på kronisk infektion men inte livshotande....
4 röntgenbilder på buken visa inget onormalt,de tittade oxå speciellt på livmodern men kunde inte se ngt konstigt ...
jaha nu kan vi inte göra mer inatt så tack o hej sa dom sen vid 3 tiden...:(
Jamen kan inte ge henne antibiotika då:idea: ,näää det vill vi inte...Du får komma tebaks på Onsdag och ultraljuda henne får vi se...:angel:
Så 4000:- fattigare åkte vi hem Tozca o jag ,hon mår lika dåligt och jag är inge klokare alls,suuuuck
jag blir så lessen o se min vän så här:crazy:
HJÄÄÄLP
 
Sv: Bästa vännen sjuk!!!

Nu finns inte min Bästaste vän mer....:(
Veterinär upptäckte att hennes tarmar var fulla med tumörer igår när de gjorde en akut buköppning,,
Hon fick aldrig vakna upp ur narkosen...
Livet är så jävla orättvist
 
Sv: Bästa vännen sjuk!!!

Nu finns inte min Bästaste vän mer....:(
Veterinär upptäckte att hennes tarmar var fulla med tumörer igår när de gjorde en akut buköppning,,
Hon fick aldrig vakna upp ur narkosen...
Livet är så jävla orättvist

Har varit med om precis samma sak, så jag vet hur det känns.
*massor av tröstkramar*
 
Sv: Bästa vännen sjuk!!!

Nu finns inte min Bästaste vän mer....:(
Veterinär upptäckte att hennes tarmar var fulla med tumörer igår när de gjorde en akut buköppning,,
Hon fick aldrig vakna upp ur narkosen...
Livet är så jävla orättvist

Beklagar sorgen.
Jag fick avliva min älskade 13åriga vän lite akut i söndags. Han hade haft tumörer i levern under ett år, men varit oerhört pigg och glad. Men efter att ha haft diarré en längre tid och i söndags börjat spy upp gul vätska var jag tvungen att ta beslutet att åka in med honom akut :cry: På drygt 12½år hinner man fästa sig vid varann ngt enormt.
 
Sv: Bästa vännen sjuk!!!

jag lider med dig:( ....det är det som är det värsta med att ha djur som familjemedlemmar....
Att de inte blir lika gamla som oss:mad:
Men det är ju ett val man gör...
Tänkte först att jag aldrig mer vill ha nån hund men nu vet jag inte längre:confused:
:cry: Kommer ändå aldrig få tebaks min älskade Tozca:cry: snuttan-pluttan
Jag tror inte på nån Gud men om det finns en hundhimmel så vill jag min vovve ska springa där lycklig utan plågor med massor av kära vänner....
:crazy: Att vara djurägare är inte alltid en dans på rosor....:crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp