Bästa spolarvätskan?

Cattis_E

Trådstartare
Jag tycker spolarvätska överlag är sämre numer.
På vintern har jag ofta problem med att spolarvätskan återfryser en stund på rutan trots att jag har (färdigblandad) för -18 grader.
Då ser man itne mycket, det går ju bort snabbt med full värmeblås på rutan, men ändå.
Dessutom tycker jag inte den har samma effekt som förut utan det är svårare att få rutan ren.

Vilket är enligt er bästa märket?

Sommarspolarvätska, använder ni det? Vad är det för skillnad på den?
Förr tog man ju möjligen mer vatten i på sommaren bara.

Ber om ursäkt för eventuella stavfel, min jobbdator är lite knäpp med språk och ändrar till allt möjligt.
_Spädde blir tex spade och så vidare I all oändlighet..

Jag klandrar i en skvätt T-röd i spolarvätska på vintern för att slippa att det fryser.
jag för göra det i vinter då, men jag tycker ju inte det ska behövas när den ska tåla de temperaturerna..
Men det kanske är någon annan sammansättning numera.

jag för göra det i vinter då, men jag tycker ju inte det ska behövas när den ska tåla de temperaturerna..
Men det kanske är någon annan sammansättning numera.
Den tål säkert temperaturen men sen blandas spolarvätskan med snö/is/vatten när du sprutat ut den, det är därför det riskerar att frysa på rutan. Med större koncentration så tål den mer uppblandning.

köper spolarvätska på ÖB eller Gekås, vinterblandning 50/50 vår höst 1,3 liter spolarvätska resten vatten i dunken blir 3 dunkar, på sommaren delar jag upp det till 4 dunkar
spolar jag en kall ruta så fryser det på

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka