Bästa spelen för mobil?

TheRedLightning

Trådstartare
Vad har ni för tips/rekommendationer för bästa spel för mobilen?
Varför rekommenderar du just det spelet? Vad är det som gör det bra? :)

Jag söker spel som är givande, roliga, kluriga osv, gärna gratis.

De jag spelat innan:
One Touch Drawing
Wordfeud
Draw Something
Angry Birds
Quizkampen
Breakfinity
Temple Run
Fruit Ninja
Bejeweled Blitz
 
Mitt absoluta favoritspel genom tiderna heter MEGATROID. Svinroligt! Tyvärr är det rätt gammalt nu och funkar inte på alla telefoner, till exempel min :cry:

Annars spelar jag inte så mycket, men i fallande ordning:

TripleTown
Sushi Cat
Cat Pirates
Unpleasant Horse
RUA2
Wordfeud
Mahjong
 
Mitt absoluta favoritspel genom tiderna heter MEGATROID. Svinroligt! Tyvärr är det rätt gammalt nu och funkar inte på alla telefoner, till exempel min :cry:

Annars spelar jag inte så mycket, men i fallande ordning:

TripleTown
Sushi Cat
Cat Pirates
Unpleasant Horse
RUA2
Wordfeud
Mahjong
Oh, det där lät intressant, vad går det spelen ut på?
Wordfeud och Mahjong behöver du inte förklara vet redan vaad de går ut på. :p
Mer nyfiken på de andra.
 
Oh, det där lät intressant, vad går det spelen ut på?
Wordfeud och Mahjong behöver du inte förklara vet redan vaad de går ut på. :p
Mer nyfiken på de andra.

Megatroid - Ett spel som m.e.m. är en kombination av Megaman och Metroid från NES. Springa, hoppa och skjut dig fram till mål.
TripleTown - Kombinera tre saker så att de bildar en annan, kombinera dessa tre så bildar de ytterligare en sak o.s.v. Roligt och lite annorlunda puzzle-game som går att spela både i lugn och ro eller mot klockan.
Sushi Cat - Drag and drop. Du släpper katten så den faller ner genom en bana och ska få i sig så mycket sushi som möjligt. SÅ himla sött.
Cat Pirates - Försvara guldet mot kattpirater genom att spränga dem på olika sätt, se upp också, de är olika snabba och starka de rackarna!
Unpleasant Horse - Studsa på moln och vita ponnyer (så att de dör i sågklingorna under dig) utan att ramla ner själv.
RUA2 - Heter egentligen Robot Unicorn Attack 2 --> Unicornrun!
 
Wordfeud... såklart, älskar scrabble!
Leps World - plattform, du är en liten tomte som springer och samlar pengar, likt super mario från 80-talet.
Tetris - tröttnar jag aldrig på.
Block Hexa - pusselspel i olika svårighetsgrader
Lumosity - pussel, små minnesövningar... Kul tycker jag som gillar sånt.

Hade ett hästspel också som hete typ horse jumping, eller horse... ngt. De heter ju samma saker allihop. Man skulle borsta sin häst, mocka stallet, och rida hopptävlingar. Jag satt med det där jäkla spelet som en liten unge varenda morgon på väg till jobbet när jag pendlade.
 
Megatroid - Ett spel som m.e.m. är en kombination av Megaman och Metroid från NES. Springa, hoppa och skjut dig fram till mål.
TripleTown - Kombinera tre saker så att de bildar en annan, kombinera dessa tre så bildar de ytterligare en sak o.s.v. Roligt och lite annorlunda puzzle-game som går att spela både i lugn och ro eller mot klockan.
Sushi Cat - Drag and drop. Du släpper katten så den faller ner genom en bana och ska få i sig så mycket sushi som möjligt. SÅ himla sött.
Cat Pirates - Försvara guldet mot kattpirater genom att spränga dem på olika sätt, se upp också, de är olika snabba och starka de rackarna!
Unpleasant Horse - Studsa på moln och vita ponnyer (så att de dör i sågklingorna under dig) utan att ramla ner själv.
RUA2 - Heter egentligen Robot Unicorn Attack 2 --> Unicornrun!
Megaman känner jag ingen, men känner inte till metroid... oh RUA2, vet jag körde robot unicorn som app på facebook på datorn, grymt kul (gillade den gamla versionen
), var dock besviken när inte just de apparna fanns att ladda ner som appar i telefonen, kanske värt att kolla upp med andra ord. :p

Pussel spel låter roligt.
 
Wordfeud... såklart, älskar scrabble!
Leps World - plattform, du är en liten tomte som springer och samlar pengar, likt super mario från 80-talet.
Tetris - tröttnar jag aldrig på.
Block Hexa - pusselspel i olika svårighetsgrader
Lumosity - pussel, små minnesövningar... Kul tycker jag som gillar sånt.

Hade ett hästspel också som hete typ horse jumping, eller horse... ngt. De heter ju samma saker allihop. Man skulle borsta sin häst, mocka stallet, och rida hopptävlingar. Jag satt med det där jäkla spelet som en liten unge varenda morgon på väg till jobbet när jag pendlade.
Leps World låter helt klart intressant också, gillade ju super Mario.
Tetris är en gammal klassiker med.

Låter intressant, får ta och kolla upp resten. :D
 
Leps World låter helt klart intressant också, gillade ju super Mario.
Tetris är en gammal klassiker med.

Låter intressant, får ta och kolla upp resten. :D

Jag spelar Yatsy World i perioder också, och hade Monopol en period med tog bort det och nu hittar jag inte någon ny gratisversion. Är för snål för att köpa.
 
Jag spelar Yatsy World i perioder också, och hade Monopol en period med tog bort det och nu hittar jag inte någon ny gratisversion. Är för snål för att köpa.
Jag känner så iväl igen mig i det du skriver med att va snål. :p
Även om de flesta spelen inte så dyra i jämförelse med t ex dataspel, så vill jag ändå ha möjligheten att prova innan jag köper, men oftast funkar det inte så.
 
Jag känner så iväl igen mig i det du skriver med att va snål. :p
Även om de flesta spelen inte så dyra i jämförelse med t ex dataspel, så vill jag ändå ha möjligheten att prova innan jag köper, men oftast funkar det inte så.
Jag har köpt några spel till dottern, då har det alltid varit så att man kunnat prova dem. Vid avinstallation inom en timme betalas pengarna tillbaka. Vi har Android.
 
Jag har köpt några spel till dottern, då har det alltid varit så att man kunnat prova dem. Vid avinstallation inom en timme betalas pengarna tillbaka. Vi har Android.
Jaha, funkar det så. Tror inte det är samma på iPhone, har du köpt så ligger det sparat sen. Har köpt några appar där jag testat gratis versionen först.

Slutade med att jag laddade ner RUA2 och Duolingo. :up:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp