Bästa/snyggaste dressyrhjälmen?

Miran

Trådstartare
Är urless på min hjälm som bara glider ner över ögonen ... Var runt och provade en hel hög på GHS men hittade ingen jag föll för. Vill helst ha en hjälm med sammet, klassisk modell. Men de verkar vara helt ute. Vad räknas som en snygg hjälm nu för tiden? Vilka är bäst, skönast? Gärna bilder!:)

Sv: Bästa/snyggaste dressyrhjälmen?

Jag har en Charles Owen ayr8 leatherlook, den är skön och passar mitt huvud bra. Har inga bilder på den men googla så hittar du massor.

Vanliga klassiska sammetshjälmar finns överallt, Charles Owen har flera varianter. Hööks har någon billigare variant som är helt okej.

Köp den hjälm som du tycker är snyggast och skönast. Om du åker och kikar på en tävling så får du se att nuförtiden finns alla möjliga varianter av hjälmar på tävlingsbanorna.

Uvex är btw poppis bland dressyrfolken, men jag såg ut som en bollskalle/fluga i en sådan :p

Jag har köpt mig en Uvex, den är otroligt skön, väldigt reglerbar och glider absolut inte ner i ögonen. Min är mattsvart. Inga mönster eller så. Luftig är den oxå!

Jag gillar precis som du de klassiska sammetshjälmarna. Har en Charles Owen Jogn Whitaker som jag är mycket nöjd med. Himla skön och väldigt snygg:). Hade dock kunnat tänka mig en CO Ayr8 Leatherlook också:p.

578592_4192416740603_1611147865_n.jpg

Tycker också de är snyggast men sååå obekväma och tunga jmf med mer moderna hjälmar. Älskar min Lamicell Master även om jag inte tycker den är sådär supersnygg. :p Har en CO Wellington Classic också men den använder jag nästan aldrig...

Men nu för tiden kan du utan problem tävla svår dressyr med en ventilationshjälm, det finns det många som gör! Så häng inte upp dig på att du måste ha en viss typ av hjälm, ta den du tycker är skönast. :)

Charles Owen modellen Hampton eller Wellington är vad som är gångbart.:)

Delvis KL

Jag har också en Lamicell master, men jag tycker både den är snygg och otroligt skön att rida i :D. Skulle vilja ha den med bling och läderlook också, men den är inte riktigt likadan i formen så den såg jag ut som en mupp i.

På tävling har jag en helt vanlig klassisk kask. En Champion Showring, ja de säljs fortfarande :D

Hemma har jag en Uvex. Har ingen aning om vad det är för modell men den är skön och lätt men man ser ju för jävlig ut i den :D Betalade dock bara 500 spänn på rea för den så jag klagar inte.

Vart säljs Champion showring? Enligt alla butiker så får de inga fler leveranser av denna hjälm längre. Har bara ringt 12 butiker :). Så vet du vart de finns så berätta gärna.

Jag har en Champion Showring, tycker om en jättemycket! CO Hampton/Wellington är också grymt snygg men den ser ut som en svamp på mig eftersom den sitter så högt på huvudet. CO Fiona, visst ska det vara den nya Showhat? Det var den snyggaste hjälmen någonsin men den slutade ju säljas. Isåfall måste jag testa en genast :D

Jag köpte min i höstas på Stockholms Ridsport. Vet att en del engelska sidor säljer också.

Jag har provat nya moderna hjälmar men jag kommer inte över "cykelhjälmkänslan". Dom känns inte lika säkra heller även om de säkert är det! Men jag gillar att ha min klassiska CO på huvet:p.

Delvis kl

Hetast just nu får man väl ändå säga att en samshield är? (Uvex på god andraplats?)

Jag tycker Samshield ser ut som en billig hjälm från Börjes. :p

Jag tycker Samshield ser ut som en billig hjälm från Börjes. :p

Jag tycker inte heller den är speciellt snygg, men måste väl säga att den är trendig när halva startfältet i WC hoppningen och hälften av de hjälmbärande ryttarna i WC dressyren bär den!

(Snopet för alla som köpte Uvex förra året och tänkte de skulle vara trendiga)

Själv har jag en billig hjälm från hööks;)

Senast ändrad:

Ja det är ju allmänt känt att sponsra toppryttare med ett visst märke för att få sålt sin produkt till den stora massan.. innan var det ju GPA.

Trendigast är att inte ha det alla andra har... :D

Tycker nog Charles Owen ayr8 är snyggast!

Börjes har en ytterst normal sammetskask som jag gillar.

Kostar ungefär inget alls också. :D

Liknande trådar

Gnägg (Nej, inte en lång mansperson, en lång hästmaaan. Vi är på ett hästforum! :D) Jag har en PRE, med lång man. Inte jättetjock, men räcker...
Svar
8
· Visningar
1 508
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 539
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 898
Senast: Unafraid
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 960
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama