Bästa (rymningssäkra) kattselen?

Breen

Trådstartare
Jag har en innekatt som envisas med att vara i överhull. Han har tillgång till rastgård men rör sig väldigt lite. Tänkte därför att jag skulle ta med honom ut i trädgården och på promenader om han vill. Men det är några år sedan han senast gick i sele och när jag nu testat i helgen, så känns det som att risken är stor att han ska slingra sig ur selen jag har. Jag är livrädd för att råka tappa en äldre innekatt utomhus. Så är det någon som har erfarenhet av olika kattselar och tycker att någon modell känns säkrare än andra?

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 888
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 262
Senast: Popcorn
·
Övr. Hund Känner jag behöver lite tips/råd/input här.. Eller skriva av mig åtminstone! Vi har från innan en ettårig corgihane. Något osäker av...
Svar
18
· Visningar
1 994
Senast: mazariin
·
E
Övr. Katt Hej! Jag kommer eventuellt att flytta från ett relativt stort hus till en lägenhet inom kort. Det som oroar mig är hur min katt...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: Eeiram
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama