Bästa ridtrosorna

Sv: Bästa ridtrosorna

Själv rider jag i trosor från TwilFit. De är i mjuk tunn bomull, med mjuk mjuk spets bara lixom frampå på benet..de är i boxer/hipstermodell men utan att grenen är för smal. De finns dessutom i en modell med hög midja och en med normal midja. När jag kände på dom trodde jag att resåren skulle vara för sträv, men efter första tvätten var de supermjuka. Sitter på plats, funkar även för mig som har "hängmage". MEn en kompis till mig som är storlek Small är oxå helt kär i dom. Sömmen i grenen känns inte ens. Bästa ridtrosan jag provat!!

Låter ju kanon! Vad heter modellen??

De absolut bästa jag haft är från barnavdelningen på Lindex:D men nu är de helt utslitna i resåren och har fått gå hädan :D

Ja Sloggi har smal gren. Det är mina älsklingstrosor till vardags men big NO NO att rida tex dressyrträning i!! :(

Preciiiis! :D

MonteRose: tack för tipset! Funderade på sloggi, de är verkar vara i ett bra material, men har för mig att grenen är rätt smal? Någon anledning var det iaf till att jag inte köpte ett par:D Minns bara inte vad..

Jag är kanske ovanligt smal mellan benen men tycker absolut inte att den modellen är smal i grenen. Kanske skiljer mellan de olika modellerna oxå.

Åh jag älskar new body :D
Men jag har barntrosorna så man får i lite olika färger ;)
Spetstrosor är ingenting jag kan rekomendera x)

Låter ju kanon! Vad heter modellen??

De absolut bästa jag haft är från barnavdelningen på Lindex:D men nu är de helt utslitna i resåren och har fått gå hädan :D

Jag vet inte vad modellen heter, men det är deras eget märke. Skitbilliga, supersköna, kanske inte så sexiga, men så här års...tjaa...det finns inget sexigt med långkallingar heller så. :p De finns i svart och vitt vet jag. Fråga personalen!!

Jag har faktiskt hittat en ny favorit, jag trodde jag gjort ett stort misstag när jag hade spetstrosor från Gina på mig när jag skulle till hoppträningen. Men orkade inte byta :p Tur det för gud så sköna dem var, annars har jag haft boxertrosor eller liknande och som många säger så knölar dem sig förfärligt mycket. Men dessa spetstrosor från Gina är underbart bekväma och sitter ett med huden :love:

Är det hipstersen du har från Gina? Jag har precis köpt sånna på rea nämligen :D

kl

Sexig behöver jag inte vara :D Inte på hästryggen iaf, sen hoppar jag ändå in i duschen och efter det så kan vi kasnke diskutera det där :D hahaha!!:)

Jag har nya favoriter: Lindex har en ny serie: so u, där finns boxertrosor med bred resår, sitter super. De finns i många fina färger och mönster, man tar 2 och betalar för 3.

Jag köpte ett par vita också att ha under vita ridbyxor, så ofta tävlar jag inte att jag måste ha mängder med trosor för ändamålet. :D

Kanon! Jag hittade ett par från Twilfit i min troslåda:D Tror det var den modellen som snackades om tidigare, ska utvärdera idag tänkte jag :D

Jag har nya favoriter: Lindex har en ny serie: so u, där finns boxertrosor med bred resår, sitter super. De finns i många fina färger och mönster, man tar 2 och betalar för 3.

Jag köpte ett par vita också att ha under vita ridbyxor, så ofta tävlar jag inte att jag måste ha mängder med trosor för ändamålet. :D

Ehh, det ska nog vara tar 3 och betalar för 2... :o Dålig deal annars!
Man ska inte stiga upp för tidigt på helger...

Åhh deras string ÄLSKAR jag :D

Jag har köpt på Cubus, deras ihoprullade string i spets :p som man kan köpa i massa olika färger, de sitter asbra på mig och jag har aldrig fått skav och de är mjuka och inte 'vassa' i spetsmaterialet.

Jag rider endast i Hanky Panky spetsstring, korvar sig aldrig och är bara allmänt underbara!! :love:

Diana

Vad är detta för mirakeltrosor?? :D Pm:a gärna :D

Kravet för mina är att de ska överleva helst två hästar/dag iaf :D

jag brukar rida i pierre robert, cotton hipster heter modellen tror jag. dessutom brukar jag ha som ett par cykelbyxor med vaddering, i glansigt material så de är de som har friktion mot ridbyxan och ingenting annat :) de har även vaddering för baken ovh insidan på låren vilket är grymt vit långa dagar i sadeln! Dessutom syns det inte alls att man har på sig dem under ridbyxorna, så de är verkligen super. inköpta på h*stbiten ridsport i sthlm, men dom har webshop också!

http://www.hankypanky.com/Low-Rise-Thong

Blir inga "fläskkanter" heller eftersom dom inte sitter åt med typ smala resårkanter eller liknande, utan här är det bred, mjuk spets som sitter såååå skönt!!

Säljs på typ Twilfit och liknande affärer, kostar lite mer än alla kopior men håller i evigheter och är 1000 ggr skönare!

Diana

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
1 383
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
656
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23