Bästa ridtrosorna

Sv: Bästa ridtrosorna

Tack för tipset!! Nu ska jag ut och shoppa trosor :D haha!

Diana: kanon! Tack! Ska testa ett par:)

Efter ett skavsår from hell som aldrig ville läka och en desperat jakt efter något som funkade att rida i utan att irritera skavsåret så har jag äntligen hittat guds gåva till mänskligheten eller hmm vad skall man kalla det. Äntligen slut på alla skavsår inte tillstymelse till hopknölning eller komma på kas ens i den sadeln som har lite för extremt bra grepskinn där det tidigare var mer regel än undantag med ett snyggt drag för att flytta trosorna ungefär vartannat varv.
Vad var då miraklet jo helt vanliga billiga ribbade bomulls boxerkalsingar med lite ben (alltså egentligen för det manliga släktet), mkt bredare gren på dem och de sitter där de sitter flyttar sig inte en mm man känner överhuvudtaget inte att man har dem på sig. Köpte helt vanliga crossbow på eko 4 par för 89 tror jag och jag är fast kommer aldrig att rida i något annat får vara hur osexigt det vill bara jag slipper skavsår.

Jag får också hemska skavsår :mad:
Pierre robert hipster i glansmaterial och ica maxis egna, my one? Hipster gärna med den mjuka spetsen i kanterna funkar dock bra. Tjocka trosor eller bred resår gör att jag knappt kan gå på en vecka. Tight måste de sitta för att:laugh: funka

Just trosor är nog det tråkigaste jag vet att lägga en massa pengar på, så jag har alltid totalvägrat bl.a. Björn Borg. Använder alltid boxer/hipster-trosor, och i stallet är de alltid i ganska tunn, mjuk bomull.
De som används mest är de från H&M, med en liten "spets"kant (knappt så att det kan kallas spets, bara såna där små..eh.."bågar") uppe vid midjan. Säljs i 3-pack.
Även Lindex "So U." är trevliga.

Jag har aldrig (peppar peppar!) haft problem med skavsår down there.

Ska dock göra ett undantag, och prova ett par Hankypanky-string. Låter som att de skulle vara kanon under distansridbyxorna i sommar! Jag hade en period när jag bara använde string (typish..i 8:an), men sedan träffade jag på ett par obekväma modeller och sedan dess har det varit hipster för hela slanten...

kl

Nu har jag gjort en liten lista för att underlätta för oss :D

Märken

Pieces (boxermodell, finns på Vero moda/vila mfl.)
Newbody (boxermodell, säljes av föreningar bla.)
Jacson (både boxer och vanliga)
Björn Borg (boxermodell)
Salming (olika modeller, finns på bla nelly.com, bubbleroom,se mfl.)
Sloggi (olika modeller, spec romance mini i hipstermodell rekomenderas)
So U (olika modeller, finns på Lindex)
Hanky Panky (spetsstring, finns på TwilFit)
Pierre Robert (olika modeller)
Crossbow (olika modeller, herrboxer rekomenderas, finns på Gekås)

Inköpsställen med egna märken
Change
H&M
Lindex
TwilFit
Hööks
Gekås
Gina Tricot
Cubus
Ica Maxi

jag bara älskar trådar som denna.-)
jag ska genast ut och shoppa. Har fått massa uppslag, men Hanky Panky verkar ju bäst.

Jag använder bara Svedbergs ridtrosor från Hööks. De går högt upp i midjan och långt ner på benen ( riktiga "tantdoningar"!:p) men är ursköna och helt outslitliga. Tror att jag har haft mina äldsta i minst fem år!

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Kläder & Bli fin Jag vill införskaffa någon slags kortbyxa/cykelbyxa att ha under kjol och klänning nu under sommaren. Vilka är bäst? Jag vill nog inte...
Svar
19
· Visningar
1 383
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hemmet Börjar bli lite less på mina lakan från Ikea (Ullvide) då de inte blir riktigt rena i tvätten + att jag ofta måste tvätta madrasskyddet...
Svar
16
· Visningar
656
Senast: Jfrelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring