Bästa repgrimman

Moffsan

Trådstartare
Vill köpa en repgrimma och undrar vilken som är bäst att köpa. Ska användas för hantering från marken av min unghäst.

Jag har en från silvertip som jag är nöjd med. Stallägaren har en double diamond, verkar bra den med de har typ samma styvhet.

Min silvertip
11988228_10153141198751864_8696551328416030999_n.jpg

Jag gillar de från naturhunden/naturhästen. Eller de som John Moore säljer. De är ganska lika. Jag gillar inte de styva repgrimmorna och framförallt inte Double Diamond eller liknande grimmor som har metallände på nackrepet. Om de viftar till hamnar det lätt i ögat.
Jag tycker att en mjukare grimma ger tydligare signaler.

Har en från Silvertip som tyvärr hästen lyckades demolera senast vi använde den. :cautious: Har varit nöjd med den så det blir nog en likadan! :) Tycker dom är lagom styva i repet och finns i många storlekar och färger.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
2
Svar
22
· Visningar
1 149
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
721
Senast: fio
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
396
Senast: ptr
·
Utrustning Hej Behöver lite tips. Har en kvalitetssadel "Butet" som är något smal vid manken och vid sadelprovning sa sadelprovaren att jag...
Svar
16
· Visningar
667
Senast: Smultron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V