Bästa (och sämsta) renoveringstapeten?

Trissa

Trådstartare
Jag ska tapetsera en pytteliten toalett, där väggarna är målade idag. Jag vill ha en jämnare yta under innan jag tapetserar, så jag funderar på renoveringstapet först. Vilka märken är bra, och vilka ska man undvika? Är det svårt att sätta upp?

Hmm, kommer inte ihåg vad dom hette men var köpta på Bauhaus, och dom var rentut sagt skitenkla att sätta upp. Och det blev jättefint när vi hade målat på dom.

Tror vi köpte från Bauhaus, mamma satte upp den själv i min pyttetoalett. Hon mätte och klippte ut alla "bitar" först för att det skulle gå enklare. Blev väldigt bra :)

Konkret renoveringsduk heter den från Bauhaus. Vi har använt den mycket och varit jättenöjda.

Jag skulle säga att Easycover är bäst, i bemärkelsen tar upp störts ojämnheter i underliggande material. Men den är också klart jobbigast att arbeta med. Så väldigt ofta är den overkill och det finns billigare och mer lättjobbade alternativ :)

Jag har tyvärr en bit till närmsta Bauhaus, men den kan ju å andra sidan finnas på andra ställen också. Ska kolla det!

Använde Easycover i sovrummet. Vi bara tog det som fanns på färgbutiken, kollade aldrig efter billigare. Den är väldigt styv men annars tyckte jag inte den var så svårjobbad, men hade jag testat en annan kanske jag hade tyckt annorlunda. :p Om man inte skar till rätt storlek, som vid vårt snedtak, var det enkelt att trycka till tapeten med tapetseringsverktyget för att få en knäckt kant när man ändå använde den för att släta ut limmet. Sen var det bara att riva av överflödet eller så skars det av bara med verktyget:
56416__tapetverktyg.jpg

Slutresultatet blev jättefint, helt slätt och bra.

Liknande trådar

Hemmet Någon med erfarenhet av att lämna ett hushåll med stor familj för att istället leva i ensamhushåll? Vad finns det för fallgropar som är...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 705
Senast: Sassy
·
Hemmet Som jag har skrivit någon annanstans funderar jag på att inreda min torpvind. Det är väldigt lågt i tak, så det handlar inte om att man...
Svar
9
· Visningar
817
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 659
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
593
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka