Bästa nyheten?

Sv: Bästa nyheten?

Gunnar skrev:
En sak som jag fixat precis, efter lite fipplande, är en Direktmeny.

Jättebra! Tack! :bow:

Jag vill inte på något sätt verka otacksam, men jag tror att det kan bli ännu bättre! :idea: Jag tror att de flesta hoppar mellan de olika kategorierna inom "Forum & chatt". Därför tycker jag att det skulle vara bra att lägga dessa överst i menyn (eller ta bort möjligheten att gå direkt till de olika kategorierna bland nyheterna så att dessa bara tar upp en menyrad. De uppdateras ju ändå inte lika ofta som forumen).

Eller det kanske är meningen att det ska bli mer fart på nyhetssidorna nu? Jag såg just att det verkar ha blivit tillåtet både att posta egna nyhetsinlägg där, och att kommentera andras nyheter.

mandalaki skrev:
Har ni hittat nåt riktigt bra i den här djungeln av nyheter?

Min favorit hittills är man kan "måla" en mening med musen och sen klicka på Fet eller Kursiv eller Understryk för att markera texten.

Vilken verklighetsanpassning :banana: !

(Tack gern, din förtjänst att jag hittade det :bow: )

Jag vill ha fler såna tips!

MEN det funkar inte att "måla" i OPERA, Jag har testat det i IE å då funkar det.
I OPERA hamnar märkena sist i texten hur du än gör såvida du inte börjar en text med märket ifråga.

Till Gunnar:
Kolla kodningen hos World Wide Web Consortium (W3C)

A_K_N skrev:
MEN det funkar inte att "måla" i OPERA, Jag har testat det i IE å då funkar det.
I OPERA hamnar märkena sist i texten hur du än gör såvida du inte börjar en text med märket ifråga.

I Mozilla fungerar det bra att måla. Om man inte målar hamnar dock märkena och smilisarna sist i texten, oberoende av var markören står. Men så var det även på det gamla forumet.

gern skrev:
I Mozilla fungerar det bra att måla. Om man inte målar hamnar dock märkena och smilisarna sist i texten, oberoende av var markören står. Men så var det även på det gamla forumet.

Så du menar att jag ska behöva byta webbläsare igen? ;)
Nu när t.o.m. bankens sidor funkar i OPERA :cool:

Finns MOZILLA på svenska?

Apropå webbläsare:
Jag fick det här svaret från annonsdirekt när jag frågade varför jag inte kunde lägga in annonser där via OPERA.
»Det är ett beslut som våra programmere tagit. Vissa detaljer funkar inte i webläsare som mindre än 1% av våra användare har«

Tycker det är ett underligt svar när fler och fler rekommenderar att man använder sig av andra webbläsare än IE :crazy:

Det finns ju standarder som utarbetats för att passa samtliga webbläsare :angel: ;)

Gunnar skrev:

Du hittar den under Bukefalosloggan uppe till vänster.

Jag hoppas och tror att ganska många som efterfrågat en meny till vänster, samt att jag skulle flytta upp Forum-hopp, skall gilla den.

Kanon med en direkt meny där upp! :bow:

A_K_N skrev:
Så du menar att jag ska behöva byta webbläsare igen? ;)
Nu när t.o.m. bankens sidor funkar i OPERA :cool:

Finns MOZILLA på svenska?

Apropå webbläsare:
Jag fick det här svaret från annonsdirekt när jag frågade varför jag inte kunde lägga in annonser där via OPERA.
»Det är ett beslut som våra programmere tagit. Vissa detaljer funkar inte i webläsare som mindre än 1% av våra användare har«

Tycker det är ett underligt svar när fler och fler rekommenderar att man använder sig av andra webbläsare än IE :crazy:

Det finns ju standarder som utarbetats för att passa samtliga webbläsare :angel: ;)

Därav får man väl använda Mozilla! ;)

gern skrev:

Varför är det så att de kommer sist? Jag tycker det är så himla irriterande! :crazy: :D

Skuggfaxe12 skrev:
Varför är det så att de kommer sist? Jag tycker det är så himla irriterande! :crazy: :D

Det har med programmeringen att göra, det är ju samma fenomen jag får i OPERA.

M.a.o. har inte W3:s standard använts utan Microsofts egen
:devil:

mandalaki skrev:
En annan bra grej är den blå pilen till vänster om trådrubriken - gå till första nya olästa inlägg. Hade blivit ett hopplöst bläddrande annars.

Sen inatt funkar inte det där för mig längre, varken på hemdatorn eller på jobbdatorn! Jag kommer till sista inlägget i tråden hela tiden och det är irriterande. Nån mer?

I vissa trådar kommer jag dessutom IN i sista inlägget, fast jag aldrig besökt dem förut. Och alla trådar som har nya inlägg är inte tjocka...

Måste bero på att Gunnar uppdaterar väl? Heja Gunnar!

Gunnar skrev:

Jag hoppas och tror att ganska många som efterfrågat en meny till vänster, samt att jag skulle flytta upp Forum-hopp, skall gilla den.

:bow: För att citera Wayne: "We're not worthy!" :bow:

Gunnar skrev:

Suveränt! Tack :banana:

Liknande trådar

Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 863
Senast: Glimra
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
978
Senast: Vinterbad
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 403
H
Övr. Hund Tänkte uppdatera om min svartvita fina tjej och hur vinden bara kan vända bara man släpper taget och inte bara fokuserar på...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Hjalti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama