Bästa mot halsbränna?

Fibusen

Trådstartare
Jag är så less på denna halsbränna! :mad:

I dag har den varit rätt så ok,nu är det "bara" att jag inte vågar rapa,för då kommer jag spy (känns det som iallafall),men i går var det hemskt! Kändes som jag haade ett eldklot i halsgropen hela dagen,och på kvällen när vi åt så kände jag inte ens vad maten smakade,för det brände så jäkligt.

Nu har jag bara druckigt samarin,men det hjälper i 5 minuter,sen börjar det igen. Jag vaknar flera gånger per natt för att jag mår så dåligt av halsbrännan.

Vad kan man ta? Vilket håller i sig längst?

Inget som smakar eller luktar något konstigt,för då kommer jag inte få i mig det,är lite känslig för sånt.

Sv: Bästa mot halsbränna?

Åh, fy! Inte roligt att ha det så:(
Jag åt Novalucol i princip varje dag efter vecka 16 när jag väntade dottern.
Det funkade bra på mig. Det är tuggtabletter som smakar svagt av mint.
Men det är ju inte säkert att de fungerar på dig.

Usch, Gravidhalsbränna är verkligen allt annat än mysigt..

Min räddning var faktiskt så enkel som mandel:bow: tog ju inte bort allt, men lindrade snäppet bättre än de där äckliga tuggtabletterna som skulle vara så himla bra (minns inte vad de hette, den ena var med apelsinsmak och den andra mint.. galieve kanske den hette..?)

Samarin är det enda som hjälper för mig, så där kan jag inte hjälpa dig. Kan dock varna dig för gaviscon, det var så äckligt att jag fick kräkningar av det.
Mandel vet jag egentligen inte om de hjälper, men jag käkar några ändå titt som tätt i förebyggande syfte, de är ju ändå goda och innehåller lite nyttigheter :D

Ja,samarin är ju så enkelt att ta,smakar inget konstigt,och har ingen konstig lukt eller konsistens,men om det bara hjälper för stunden så är det ju inge kul.

Som i dagsläget får jag ta min "kvällsdrink" precis innan jag somnar så jag hinner somna innan halsbrännan börjar om,men efter några timmar är den ju så stark igen så jag vaknar av den... :mad:

Ska nog knalla in på apoteket och se vad dom har att erbjuda iallafall,sen kan jag ju testa att fylla lite mandel i nattduksbordet just in case... ;)

Kan du mena samma som Nisse? I såntfall ska jag undvika det iallafall,för några fler kväljningar vill jag då inte ha.. :crazy:

Den som smakade mint var något bättre (vart massa reklam för den på tv, små gubbar som släcker brännan med nån vit flytande vätska). Den prövade jag både tuggvarianten och den flytande av (den flytande såg ut som nåt annat så den hade jag grymma issues med bara därför:p)
Men.den.andra.. FY! Apelsin skulle dennog föreställa att den smakade.. url, valde att stå ut med halsbrännan in i det längsta för att slippa ta eländet..
Men så blev jag ju tipsad här om mandel:bow: jobbiga kvällar tog jag en näve och la vid kudden, så var det bara att knapra i sig om det kändes att det var på g:)

Gaviscon funkar sjukt bra. Mintsmaken. Man får svälja utsn att andas, efter ett par sekunder går det att andas utan att kräka igen. Tar bort halsbrännan helt med det samma.

Gaviscon funkar sjukt bra. Mintsmaken. Man får svälja utsn att andas, efter ett par sekunder går det att andas utan att kräka igen. Tar bort halsbrännan helt med det samma.

Jag håller med! Gaviscon funkar, till skillnad från allt annat jag provat. Och jag lyckas få ner det utan några större problem. Visst, det är inte gott - men det funkar! :)

Jag håller med! Gaviscon funkar, till skillnad från allt annat jag provat. Och jag lyckas få ner det utan några större problem. Visst, det är inte gott - men det funkar! :)

Jag har använt Rennie. Gaviscon fick mig att kräkas när det löddrade till sig i munnen.

Löddrade i munnen? :confused:

Det har det inte gjort för mig. Tog du tabletter eller flytande? Jag har alltid tagit flytande om det kan vara någon skillnad. Jag har ett grymt illamående och det har funkat.

Jag också, den flytande. Det är bra mycket lättare än att försöka svälja en snaps! Håll andan svälj, räkna till tre och andas ut. Halsbrännan borta.

I sånna fall rekommenderar jag bara den flytande till TS! :D Den är som att shotta en lite tjockare grädde ungefär. ;)

Och precis som vindvissla skriver så är halsbrännan borta innan du hunnit räkna till tre! :)

Omeprazol omeprazol, omeprazol. Men jag skulle nog inte börja med det, utan kolla om novalucol och t ex gaviscon hjälper först. Jag åt omeprazol när jag väntade mina tvillingar, det var det enda som hjälpte.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka