Bästa måltidsersättning för bil etc.?

__sofia__

Trådstartare
Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare än något som kräver att man sitter ner och äter det. I lunch på jobbet har jag alltid ordentligare matlådor med mig, vilket fungerar bra. Men när jag kommer hem brukar jag bli hungrig och vilja äta något precis när jag kommer hem - samtidigt som jag egentligen hellre hade varit mätt när jag kommer hem. Är jag mätt när jag kommer hem så dels behöver jag inte lägga någon extra tid i köket, dels blir det inte en massa onyttigt snacks, och dels brukar jag då vara pigg på att göra andra saker (som att hålla på med hästarna, hundarna etc.). Det smidigaste för mig hade varit att kunna äta och bli mätt under restiden, eftersom jag då kommer hem pigg på att göra annat (snarare än att fastna med onyttigt käk framför en serie, eller liknande).

Så jag hade velat ha något som dels går smidigt att ha ett lager av i bilen, så att om jag äter av det istället för att köra inom ett snabbmatställe om jag kör bil och är på väg hem och vet att jag inte vill lägga tid på att äta när jag kommit hem (så det måste också vara väldigt enkelt att äta, så att det går att äta under tiden man kör). Och dels något som är smidigt att ha med sig i väskan och äta under minuterna jag väntar på buss/tåg om jag tar tåget hem (vilket jag gör majoriteten av tiden).

Det handlar alltså inte om mellanmål eller liknande, utan något som faktiskt fungerar att ersätta en hel måltid med (och göra det regelbundet utan att må dåligt av det).

Någon som har några tips eller idéer?

Jag drack förut Fresubin näringsdryck istället för middag. Det funkade bra i bilen. Tyvärr hittar jag det inte till salu längre och sist provade jag ett annat märke som inte gjorde mig mätt utan bara illamående. :(

Så mitt tips är att se om du hittar nån näringsdryck du gillar.

Jag älskar ju att äta macka i bilen men då är man ju (iaf jag) beroende av kyl. Men macka, kaffe på termos, smoothie (köper oftast färdig), banan o äpple, wasaknäcke, nötter och tranbär i bilen, andra typer av bars är lite vad jag varierar mellan. Gillar att ha typ potatissallad eller rödbetssallad och köttbullar på mackorna om jag behöver något matigare.

Jag älskar ju att äta macka i bilen men då är man ju (iaf jag) beroende av kyl. Men macka, kaffe på termos, smoothie (köper oftast färdig), banan o äpple, wasaknäcke, nötter och tranbär i bilen, andra typer av bars är lite vad jag varierar mellan. Gillar att ha typ potatissallad eller rödbetssallad och köttbullar på mackorna om jag behöver något matigare.
När det gäller bilen ska det gärna vara något som kan ligga där i någon vecka utan att bli dåligt, så att jag kan lagra upp och ta av utan att behöva planera att jag ska ha något att äta i bilen just den dagen. Så minimal prep tid som möjligt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 057
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
26
· Visningar
2 558
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 039
Senast: Johanna1988
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ghost sadel
  • Stora shoppingtråden III
  • Evolve