Bästa kattmynta

sthu

Trådstartare
Har tänkt att köpa lite ny mynta till katterna, men velar lite om vad man ska ha.
Vad tycker ni är bäst?

Torkat, flytande, blanda med vatten..?
 
Sv: Bästa kattmynta

Jag har bara använt torkat, visste inte ens att den fanns i andra former. :o Någon jag ska kika på! :)
 
Sv: Bästa kattmynta

Beror på vad du tänker göra. Sådär rent allmänt tycker jag att torkad är mest användbar. Sprayvarianterna brukar inte ha särskilt lång effekt.
 
Sv: Bästa kattmynta

Vill bara göra leksakerna lite roligare, och få lillkatten att leka med något annat än mig när jag pluggar :angel:

Kanske lika bra att fortsätta med torkat, tycker också det fungerar bra. Enda nackdelen är bara att när jag gnuggar in det blir det mynta överallt.
Har sett en liten flaska med koncentrat, undrar om det är värt att testa?
 
Sv: Bästa kattmynta

Jag gillar kattmynta i spray. Har testat många sorter men den med mest krut i är enligt mina katter en liten genomskinlig flaska med grön spraykork. Innehållet är mörkt blålila. Märket är Flamingo och den heter Catnip Spray.
 
Sv: Bästa kattmynta

Hur bor du? Den bästa kattmyntan jag har haft är nämligen den jag frösått själv och satt i kruka eller rabatt

Tagen på bar gärning.
230933_530359066990250_1790524709_n.jpg


23939_530359833656840_264147639_n.jpg


553522_530360003656823_355191406_n.jpg


har sått både i kruka och rabatt och katterna har varit helt tokiga i detta. Till sommaren skall jag prova och torka egen kattmynta, nu iår hann jag aldrig med detta.

/B
 
Sv: Bästa kattmynta

Bor i lägenhet på tredje våning, känns inte som jag kan odla det inomhus :angel:
Har dock funderat på att sätta en kruka på balkongen, tycker det är en väldigt vacker växt. Katterna får ändå inte vara på balkongen, är ju rädd att de ska trilla ner.
 
Sv: Bästa kattmynta

Finns ju kuddar och liknande med kattmynta i som iaf min ena katt är helt galen i:p.Annars skulle jag ha köpt torr.Har aldrig märkt `något` när jag har användt mynta i sprayform.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
156
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
784
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 097
Senast: Shilton
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
636

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp