Bästa internet sidan?

Lollan

Trådstartare
Var är det bästa å lättaste sidan/sättet att göra en hemsida på?? jag vill kunna använda ftp!
 
är det nåt man köper eller??
men jag vill helst ha en sida som geocities, fast den stängs ju av efter X antal besökare!!
 
Dreamweaver är ett program man designar sidan i, och sedan laddar man upp den med ftp till sitt konto, t.ex. på geocities.

Geocities sidorna stängs bara ner för dagen om för många besökt under en dag, men det är förstås irriterande ändå. Dessutom blir man väl tvungen att ha reklam på sidan?

Du fick inget webutrymme med abonnemanget?
 
var får mantag på det då??
Jag har telia adsl bredband kan man "få med" nåt hemside utrymme från det??
 
Om du har telia så har du tillgång till 10 hemsideutrymmen á 10 mb vardera. Du ska ha fått inloggningsuppgifter till ett av dem när du fått övriga uppgifter.

Dreamweaver får man köpa (fast jag har fuskat och laddat hem det från kazaa, men så får man ju inte göra egentligen).
 
Hallå! Det var väl det vi trodde! Att man ska ha tio hemsidesutrymmen på Telia! Nu har vi klämt in två hemsidor på ett utrymme och det går ju bra än så länge, men det vore väl bättre att sprida dem. Vi har bara uppgifter till ett utrymme, var får man tag i de andra? Ska man ringa Telia eller ska man logga in nånstans för att hitta dem?
 
Tror du ska logga in på Mina sidor på telias hemsida och kunna välja fler hemsidekonton.
Kan kolla upp det om du vill!

Kollat upp det nu:
Logga in på Mina Sidor - välj administrera - välj internet - välj bredbandsabonnemang - välj abonnemanget du har (hos mig Telia bredband 500) - Personlig hemsida (du får nu upp en lisa på de du har) - välj Lägga till hemsida (om du vill lägga till en hemsida)
 
:bow: Tack! Jag anade väl att det skulle gå att få fram på nåt vis, men gav upp när jag loggade in och inte tyckte jag hittade något sånt. Ska genast kolla upp det! :bow:
 
Vad menar du? Abonnemanget är ju adsl. Om du kan komma ut på internet så har du ju ett abonnemang. Telnr har inget med saken att göra, vad du har för abonnemang där spelar ingen roll.

Om du har Telia adsl så måste du ju ha fått inloggningsuppfgifterna som gör att du kan logga in på internet? I samma papper står uppfgifter för mailadress samt Personlig hemsida.
 
men alltså när jag är på starsidan så står det välkommen mittnamn, vad ska jag göra sen??
 
Inloggningsuppgifterna till hemsidan har du på ett papper som du fått av telia, inte på datorn.
Det är bara om du vill aktivera fler hemsideutrymmen som man får gå in på Mina Sidor.

Om du inte har kvar pappret med uppgifterna så får du ringa till telia och be dem skicka ett nytt.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
285
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 485
Senast: Rie
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 630
Senast: KesoNeso
·
Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp