Bästa hopp Tinkern!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Regnet öser ner, allt är blött. Tränaren har perfekta tinker övningar. Hinder på båge och kombinationer. Det ska gå lugnt och kontrollerat till. Det där med lugnt är fortfarande inte tinkerns grej, så övningarna är perfekta för oss. Testar sporrar idag för att se om jag kan bli tydligare i hjälperna, Tinkern är lite extra frammåt när hon känner dem men jag kämpar på. På vänster volten vill hon inte böja sig utan bogen bara trycker ut och galoppen blir fel. Jag stannar hos tränaren som går med mig runt. Yttertygel, lös innertygel och innerskänkel på. I min hjärna säger detta att hästen kommer gå utåt, jag vill dra i innertygeln. Gör så och vips med lite hjälp från marken går hon perfekt och tar en lugn galoppfattning rätt direkt! Därefter fortsätter resten av lektionen lika lugnt, på tygel. Inga rusningar, men lite ökning som kan tas ner med en kram i yttertygeln mot hindren. Duktiga hästen och som vanligt, när jag gör rätt, gör hon rätt. Nu ska jag lära om hjärnan. Tiotusen gånger innan det sker automatiskt. Byta innertygel till yttertygel på volten. Som en dröm, min tinker som sprang sidvärtes i dikena för ett år sedan i galopp för hon var så hetsig till detta. Duktig tjej!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok efter fyra veckor var det nu dags att testa ryggens hållbarhet med hoppträning. Är p&j tredje maj och behöver veta om det är möjligt att...
Svar
0
· Visningar
239
Senast: indra2012
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kvällens laguppställning blev samma som förra veckan: Dunja (fina mörkbruna fröken långöra) och Sahara (det frissiga kraftiga fuxstoet)...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama