bästa hjälmarna?

B

beagle

alltså både snyggaste och bekvämaste?

vad tycker ni?

jag har en apful jofa som hamnar på sniskan på ett udda sätt! har väl fått nån bula på huvudet vid nån avtrillning :o

den har ju några tapp i marken och år på nacken så jag funderar på att byta ut den mot nåt snyggare! :p

funderade på en champion showring men läste sen nån tråd där de sas att de e för långa i nacken och bidrar därav till nackskador?! sen tycker jag att många dressyrhjälmar hamnar för långt ned å trycker ner öronen!

å så e d ju bra att ha en i plast när man rider å det regnar...

så jag funderar på en klassisk störtkruka, typ jockeyhjälmarna utan skärm.

hhhmmmmm....

:confused:

Det beror ju så mycket på vilken form man har på huvudet. När jag letade hjälm förra året hittade jag endast en tillverkare som gjorde hjälmar som passade mitt huvud perfekt, det är Charles Owen (modell rider 2000 *tror jag* att det blev till slut).

Börja med att prova olika modeller i en affär (att prova kompisarnas gamla hjälmar fungerar inte, modellerna tycks göras om ideligen) så du vet vad som passar dig, sedan kan man börja leta efter bra priser på internet.

Jag har haft sååå stora problem och hitta nån hjälm som verkligen passar mitt konstigt formade huvud :D haha...

men tillslut så... men så kostade det tyvärr rätt mkt också.. det blev en John Whitaker med läderband.

Superskön!!!

Tja, säga vad man vill om nackskador och sådant, men champion showring är den hjälm som jag gillar bäst av de jag provat. Har en utan läderband och en med. Snygga, tycker jag.

Jag har en charles owen showhat. Den kostade mig 950:-.
Den är väldigt skön och bekväm att ha på sig, sitter väldigt bra.

Den enda nackdelen jag kan komma på med den är att den blir
väldigt varm på sommaren emellanåt, annars är den underbar på alla sätt och vis!

låter klokt!

ska nog bege mig ut till eko i länna inom kort!

mvh C

jag har en John Whitaker tycker lätt att dom e de snyggaste! å sååå sköna! :love:
gpa hjälmarna e oxå sköna men inte lika snygga! :smirk:

Nu har jag en Hi-Lite Pro Plus o tycker
den är skitbra änsålänge iaf! :)
Hade en champion showring innan men efter ett år
började den trycka i pannan så jag fick huvudvärk
varje gång jag red.. :crazy:

Jeg har nå en Champion Showring, og jeg har aldri hatt bedre hjelm. Jeg liker faktisk denne bedre enn disse GPA Titanium etc. hjelmene.
Min har god passform til hodet, ikke lang i nakken og har perfekt låsemekanisme. Samt at den er rett så pen. :)

Men alt dette kommer jo an på hodeformen din. :smirk:

Jag har bl a en sån här Charles Owen:
gr8l.jpg
som är jätteskön och mycket finare än dessa GPA-hjälmar som alla har likadana.

Jockeyhjälmar är ofta högre skurna i nacken för att minska risken för skador.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka