Bästa häst schampo?

Sv: Bästa häst schampo?

Yes Sensitive... får min hästs bruna eller gula eller gröna hovskägg att bli i alla fall nästan vita... vilket inget av de dyra hästschampona klarar annars.

Så jag håller på diskmedel jag!

Fieblings horse salon schampo, det rengör väl och luktar gott, samt håller länge.

jag gillar de vanliga linimentschampona (:
De behöver man inte skölja av och de rengör ganska okej.

Till vita ben rekommenderar jag hibiscruben! Det är en desinfektionstvål som finns på apoteket.

Fieblings horse salon schampo, det rengör väl och luktar gott, samt håller länge.

Jag håller med :D

Till vardags använder jag grönsåpa, dock endast på ben och i svans då. Tycker jag funkar väldigt bra det med, benen på min häst blir väldigt rena iallafall :D

Yes Sensitive... får min hästs bruna eller gula eller gröna hovskägg att bli i alla fall nästan vita... vilket inget av de dyra hästschampona klarar annars.

Så jag håller på diskmedel jag!

Diskmedel :o? Blir dem vitare utav det?

Omröstning. Vilket häst schampo tycker nu är bäst? och varför

Jag vet iaf vad som INTE funkar speciellt bra... Såpa!
Brukar använda såpa till tvätt av mindre områden, t.ex. karlederna vid ugg och liknande, och det har funkat jättebra. Därför blev jag så glad när jag blev tipsad av en fd stallkompis att tvätta hela hästen samt man och svans i såpa. SKulle bli supermjukt och fint.

Men nä, hästen blev snarare matt och lite statisk i pälsen...
Kanske funkar bättre på svansen?

Annars gillade jag Hydrophanes schampo, men vet inte vart man köper det sedan Hööks slutade sälja det?

Ska nog prova Yes nästa gång! :D

Yes funkar superbra till hästar med vita områden, deras strumpor blir skinande rena!

Jag tvättar både hunden och hästen med människoschampo. Köper alltid sensitive produkter billigt på storköpet. Det är väldigt drygt, skummar bra, lätt att reda ut svansen.

Hästschampo är ofta rinniga och odryga.

:laugh:

Har funderat på människoschampo, hur är de för känsliga hästar?

PROB aloevera schampo :) luktar underbart, återfettar pälsen bra, och hästarna glänser efter användningen..

Även flitig användare av de til hunden..

Jag har probs vanliga schampo, men jag gillar inte riktigt den, när de inte löddrar, rinnig & lukar :p.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 190
Senast: Tassa
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
435
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
555
Senast: Jahopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II