Bästa halkskydd vid skogspromenader?

MissFideli

Trådstartare
Det blir inte så mycket promenerande som jag vill, mycket för att det är jäkla halt på sina ställen. Så vilka halkskydd/broddar är bäst för promenader i skog och på grusvägar?

Skor har jag precis köpt, så bara intresserad av skydd att ha på befintliga skor.
Jag köpte en typ som man drar på skon som en sula. Den här tanten haft då hon går med hunden och det är isgata och jag har dom då jag fiskar och det är blankis dom ger bra fäste bara det inte är för mycket snö på isen då når inte dubben ner till isen

två riktigt bra alternativ
2bba5bc58fc155d24ad58ba65f0effe41d18291e_408x398.jpg

http://hobbyprylar.se/produkt/Halkskydd-Kedjor-for-skor

eller fast monterat
dubb-till-skor-halkskydd_large.jpg

https://www.best-grip.se/category/skor-halkskydd

Sedan finns det naturligtvis billigare grejor men..detta är de bästa alternativen för verkligt bra grepp. Den översta griper även bra om det ligger ett packat lager snö på blankis, de kraftiga dobbarna når då ner till isen.

Det blir inte så mycket promenerande som jag vill, mycket för att det är jäkla halt på sina ställen. Så vilka halkskydd/broddar är bäst för promenader i skog och på grusvägar?
Jag har SpringYards cross country, brukar finnas på sportbutiker och lite andra ställen för att par hundralappar.

Yaktrax är nog de bästa jag har provat, men jag kom över dem på rea förra året på xxl och går sen inte hittat likadana igen. Men fantastiskt grepp men ändå sköna att gå långt med.

När jag bodde i kuperade stan där det töade och frös på om vartannat hade jag ungefär sådana här när jag gick promenader med hunden.
255307579_97e01af8-8058-488c-8173-494f8fa1aea4.jpg

De funkade mycket bra och det gick att gå längre sträckor med dem också till skilland från flera grövre jag testat som inte alls var bekväma och dessutom lät så illa att det gnisslade i öronen.

När jag bodde i kuperade stan där det töade och frös på om vartannat hade jag ungefär sådana här när jag gick promenader med hunden.
255307579_97e01af8-8058-488c-8173-494f8fa1aea4.jpg

De funkade mycket bra och det gick att gå längre sträckor med dem också till skilland från flera grövre jag testat som inte alls var bekväma och dessutom lät så illa att det gnisslade i öronen.

Funderat lite på sånna, lätta att ha i fickan och påverkar inte hälarna som jag lätt får ont i.

Jag har dessa, funkar väldigt bra! Är inne på femte året med mina, så känner att jag har hunnit testa dem tillräckligt för att våga uttala mig! :D De heter "running" men jag promenerar till 90% med mina.

running2.jpg

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
636
Senast: Lyan
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 041
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
315
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
531
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama