A
Anna1
Hämtade min tvååriga hingst från betet nu i helgen. Han har varit på ett fantastiskt fint och välorganiserat hingstbete. Jag tittade till honom för ett par veckor sedan (han har så klart haft tillsyn två gånger per dag av de som sköter betet)och då var han i fin form ev på väg att bli lite tunn därför bestämdes det att jag ska skulle hämta honom som nu till helgen. Men nu när jag hämtade honom tyckte jag att han hade tappat rejält mest skinn och ben (nu överdriver jag kanske lite..) men han är pigg och blank i hårremmen för övrigt.. Men hur gör jag för att bäst fodra upp honom på ett bra sätt...har bra grovfoder både hö och hösilage som han kommer att ha fri tillgång till vitaminer och mineraler får han nu direkt och jag har även avmaskat honom och hade tänkt att hålla mig till betfor, havre och kornkross anpassat till grovfodret innehåll såklart. Men har ni något annat bra tips att få upp hullet på honom? Jag får så klart ta dfet lite lugnt nu i övergången från betet men min förhoppning är att kunna gå upp i fodergiva rel.snabbt..Han har dessutom skrubbat av sig svansen så den ser mest ut som en råttsvans...+ett sår på ena bakbenet samt har en hovspricka ingen skönhet direkt men vad gör man inte för att få busat med kompisarna en hel sommar??
Senast ändrad av en moderator: